וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מח"ש חקרה חשד שעד המדינה מיקי גנור שיחד שוטר

28.2.2018 / 13:15

מח"ש חקרה חשד שגנור, עד המדינה ואחד המעורבים המרכזיים בפרשת הצוללות, הלווה כספים במשך תקופה ממושכת לשוטר בתחנת חדרה במטרה לקבל ממנו תמורה. השוטר נחקר באזהרה ופרש לגמלאות בסמוך למקרה. גנור: "מערכת היחסים עם השוטר לא הייתה קשורה לתפקידו במשטרה"

עריכת וידאו: ניר חן

פרסום ראשון: המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) חקרה בחודש האחרון חשד שלפיו מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, שיחד שוטר זוטר. השוטר עצמו נחקר באזהרה לפני כחודש והחקירה בעניינו הסתיימה. התיק ממתין להחלטה של פרקליט מלווה, שבה ייקבע האם יוגש כתב אישום נגד השוטר.

על פי החשד, גנור הלווה כספים במשך תקופה ממושכת לשוטר שאינו קצין בתחנת חדרה במטרה לקבל ממנו תמורה. לא ברור האם גנור קיבל מידע פנימי בתמורה לכסף שהועבר, או שירותים אחרים, ומה הוא ביקש. התיק נחקר במח"ש על ידי צוות חשיפה, המידע על הפרשה עלה במהלך חקירותיו של גנור במשטרה וממנה הועבר למח"ש, והתיק נחקר במח"ש על ידי צוות חשיפה. אולם, במחלקה לחקירות שוטרים סירבו לאשר האם גנור עצמו נחקר בחשד למתן שוחד לשוטר. השוטר עצמו פרש לגמלאות בסמוך למקרה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו ייחקר ביום שישי במעונו בפרשת בזק ובפרשת הצוללות
"התפתחויות חדשות בתיק בזק": מעצרו של אלי קמיר הוארך ב-5 ימים
"ניצל בנס": נהג שנכנס לצומת להבים בפראות פגע במשאית והתנגש בעמוד

ND פרשת הצוללות, מיקי גנור מבקש להיות עד מדינה. מערכת וואלה! NEWS
"לא התבקשה או ניתנה כל תמורה". גנור/מערכת וואלה! NEWS

גנור משמש כיום כעד מדינה מרכזי בפרשת הצוללות, לאחר ששימש כנציגה של חברת הענק הגרמנית טיסנקרופ במגעים שניהלה עם אנשי מערכת הביטחון בישראל בנוגע לעסקת הצוללות. הוא נחשב לאיש מפתח בפרשה בשל קשריו עם עו"ד דוד שמרון, עורך דינה של משפחת נתניהו ומי שהיה שותפו של גנור ברקימת עסקת הצוללות.

במסגרת הסכם עד המדינה עם גנור, נקבע כי הוא יירצה עונש של שנת מאסר אחת בפועל ויישלם קנס בסך עשרה מיליון שקלים. סביר להניח כי עובדת היותו של גנור עד מדינה, קשורה לכך שהוא לא נחקר באזהרה בחשד למתן שוחד לשוטר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
תחנת משטרת חדרה. שלומי גבאי
תחנת משטרת חדרה/שלומי גבאי

ממשטרת ישראל נמסר כי "לאחר שדבר עלה במסגרת מתן העדות לצוות החקירה, משטרת ישראל דיווחה למח"ש. למעלה מן הצורך נציין כי השוטר אינו משרת עוד במשטרת ישראל".

מטעמו של גנור נמסר בתגובה כי "במסגרת חובתו של גנור לגילוי מלא הוא מסר על מערכת יחסים עם שוטר, אשר - בניגוד לנטען - לא הייתה קשורה כלל לתפקידו במשטרה ושלא התבקשה או ניתנה כל תמורה שקשורה להיותו שוטר או לתפקידו במשטרה. מטבע הדברים אין ביכולתו של גנור להרחיב יותר בנושאים הנתונים לחקירה שנובעת מעדותו".

עו"ד שי לוי המייצג את השוטר החשוד בקבלת שוחד מסר: "מר גנור והשוטר היו אז וגם עדיין במערכת יחסים חברית. אין כל קשר בין היותו של מרשי שוטר לבין הנטען על ידי מח"ש. גם לאחר מתן העדות של מר גנור ביחידה החוקרת ובטרם נחקר מרשי במח"ש המשיך מר גנור בקשר חברי ובמפגשים חברתיים עם מרשי. בנסיבות אלו אין צורך להרחיב כי אין כל דופי או חלילה חשש לפלילים על ידי מרשי".

(עדכון ראשון: 11:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully