וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטי בזק בעיראק: 15 אזרחיות טורקיה נידונו למוות בשל חברות בדאעש

בית משפט גזר את העונש על קבוצת נשים שהיו חברות בארגון, עם האצת המשפטים אחרי תבוסת "המדינה האסלאמית". מאות נשים וילדים נעצרו על ידי כוחות הביטחון במהלך הקרבות נגד דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פיגוע של דאעש בבגדאד בחודש שעבר)

בית משפט בעיראק גזר היום (ראשון) עונש מוות על 15 נשים טורקיות שהורשעו בחברות בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). אזרחית טורקיה אחרת נידונה למאסר עולם. לפי גורם במערכת המשפט, כל חברות הקבוצה הודו באישומים נגדן. ארגון משמר זכויות האדם גינה את עונשן.

אחרי ההכרזה על ניצחון דאעש בדצמבר האחרון, האיצה בגדאד את המשפטים לחברי הארגון שנתפסו על ידי כוחות הביטחון במהלך הקרבות לשחרור שטחי המדינה. בין אלפי העצורים, גם לפחות 560 נשים ו-600 ילדים. אלו זוהו כפעילי טרור או קרובי משפחה של לוחמי דאעש. בתחילת החודש נידונה אזרחית טורקיה אחרת לעונש מוות ובינואר נגזר עונש דומה על אזרחית גרמניה.

לקריאה נוספת בנושא
ניצלה מעונש מוות: "הכלה הגרמניה" של דאעש נשלחה למאסר בעיראק

לוחם בכוחות המיוחדים של עיראק יורה למוות במחבל של דאעש בעיר מוסול, 3 במרץ 2017. רויטרס
לוחם עיראקי אחרי שחיסל מחבל של דאעש במוסול, יולי/רויטרס

לפי ההערכות, כ-20 אלף איש מוחזקים בבתי כלא ברחבי עיראק באשמת חברות בדאעש, אך הממשלה לא חשפה את הנתונים הרשמיים. לפי חוקי הלוחמה בטרור של עיראק, בתי המשפט מורשים להרשיע את מי שלפי החשד סייע לדאעש, גם אם אלו לא מואשמים בביצוע פיגועים. בנוסף לכך, הם מורשים להטיל עונש מוות נגד כל אחד - כולל גם מי שלא היה לוחם - שמורשע בחברות בארגון הקיצוני.

בנוסף לכך, הרשויות הכורדיות בצפון עיראק הודיעו בתחילת החודש כי הן עצרו 4,000 חשודים בחברות בדאעש, כולל אזרחים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully