וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה שהרסה את חלום "איש הברזל": אבי לא מוותר - למרות השיתוק

26.2.2018 / 9:58

אבי דה פילוסוף היה בין ספורטאי הטריאתלון המובילים בישראל. באמצע החיים, בזמן אימון לתחרות "איש הברזל", עבר תאונת אופניים והפך למשותק בפלג גופו התחתון. רוח הלחימה שלו לא שככה וכיום הוא נערך לאולימפיאדת טוקיו ב-2020

האצן אבי דה-פילוסוף שהפך נכה וחולם להשתתף באולימפיאדת הנכים. ----, מערכת וואלה! NEWS
אבי דה-פילוסוף מתחרה בענף "כיסא מרוץ"/מערכת וואלה! NEWS, ----

אבי דה-פילוסוף, בן 43 מתל אביב, חולם לייצג את ישראל באולימפיאדת הנכים שתיערך בטוקיו ב-2020. מי שהיה מספורטאי הטריאתלון המובילים בישראל, נפצע לפני חמש שנים והפך משותק. מסלול חייו השתנה אך הוא דבק בעיסוק הספורט ואת אתגר "איש הברזל", אליו התכונן, החליפו אתגרים חדשים.

דה-פילוסוף, מתאמן ומתחרה בימים אלו בענף "כיסא מרוץ" (Wheel Chair Racing) - ענף ספורט פרא-אולימפי שעדיין לא מוכר מספיק בישראל אך נפוץ מאד בחו"ל. אלא שעל מנת לעמוד ביעד האולימפי, דה-פילוסוף נדרש לגייס 250 אלף שקל כדי לממן את ההכנות לתחרות. מדובר בציוד יקר, תשלום למאמן שמתמחה בתחום, תשלום למתחם אימונים, קנייה של כיסא שיתאים למידותיו והשתתפות בתחרויות בחו"ל.

חוזק מנטלי ופיזי שאין שני להם

אבי עסק בספורט באופן רציני ביותר מילדות; בקהילת הרצים למרחקים ארוכים הוא היה מוכר כרץ מוכשר ובולט ואחרי שנים שהקדיש לריצה בלבד החליט לפני חמש שנים להציב לעצמו יעד חדש - להתחרות בתחרות "איש הברזל". הוא תכנן להשתתף בתחרות "ישראמן אילת" בינואר 2013 אך שלושה חודשים לפני התחרות התהפך עם אופניו במהלך אימון וחייו קיבלו תפנית חדה. בעקבות התאונה שאירעה בירידות ירושלים, אבי נותר משותק בפלג גופו התחתון.

רוח הלחימה של אבי לא שככה - הוא לא נתן לעצמו לשקוע בכאב וכבר הציב לעצמו יעד חדש "רגע אחד עמד בפניי האתגר לצלוח את תחרות 'איש הברזל' ולפתע עמד בפניי אתגר חדש אחר, האתגר השיקומי", סיפר. כך השתנה הלך הרוח והמשימה נהייתה אחרת "מניסיון לצלוח משימה שהיא בקצה גבול היכולת האנושית, עברתי להתמקד בעניין מאוד פשוט - לעבור מהמיטה לכיסא הגלגלים".

האצן אבי דה-פילוסוף שהפך נכה וחולם להשתתף באולימפיאדת הנכים. ----, מערכת וואלה! NEWS
"כיסא מרוץ" - ענף מוכר בחו"ל. דה-פילוסוף במהלך אימון/מערכת וואלה! NEWS, ----

תהליך השיקום של אבי היה מזהיר - אחרי שלושה שבועות הפתיע את כולם כשהתחיל להתנייד עם כיסא הגלגלים ואחרי חודשים ספורים כבר השתחרר מבית החולים והחליט לשוב לספורט. החוסן המנטלי והיכולות הפיזיות שתמכו בו כספורטאי, עמדו לצדו גם בתהליך השיקום ואכן הוא צלח את הכנרת בשחייה ועבר את מרתון טבריה בשנת 2016, על כיסא הגלגלים שלו.

אחרי תקופה של אימונים אינטנסיביים והתמקצעות בענף "כיסא מרוץ", החליט אבי שהוא עולה שלב ומתכונן לאולימפיאדת טוקיו בשנת 2020. מדובר בענף שונה מאופני היד המוכרים ביותר כשאחד ההבדלים הבולטים טמון בצורת הישיבה - ישיבה כפופה קדימה לעומת שכיבה לאחור.

לאתגר של אבי מצטרף מחיר כלכלי גבוה במיוחד ולכן משפחתו, חבריו והמתאמנים שליווה לאורך הדרך החליטו להתגייס למענו על מנת לסייע לו להגשים את החלום האולימפי. הם פתחו במבצע מימון המונים במטרה לגייס 250 אלף שקל שיממנו את ההכנות לאולימפיאדת טוקיו ולסייע לו לעמוד ביעד הנוסף שהציב לעצמו במרוץ חייו.

לתמיכה בהדסטארט עבור אבי דה-פילוסוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully