וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסון לאומי": חשש לגורל 105 הנערות שנעלמו בניגריה

25.2.2018 / 18:32

בניגוד להצהרות הרשויות ולפיהן רבות מהתלמידות שנעדרו מאז מתקפה של בוקו חראם על בית ספר בצפון המדינה חזרו לבתיהן, הורים בעיירה גיבשו רשימה משלהם. אנשי הארגון הקיצוני עשויים להשתמש בהן ככלות, ואילו הנשיא הבטיח להשקיע את כל המאמצים כדי להשיבן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הורים בניגריה פרסמו רשימת שמות של 105 צעירות שעדיין נעדרות, שבוע לאחר מתקפה של ארגון בוקו חראם בעיירה בצפון המדינה, שבמהלכה דרשו מהתושבים לכוון אותם לבית הספר שבו למדו הבנות. גורלן עדיין לא ידוע, אך החשש שהן נחטפו כדי לשמש כלות עבור לוחמי הארגון הקיצוני, שב-2014 חטף 276 נערות מהעיירה צ'יבוק והכריח אותן להינשא לשוביהן. כמאה מהן טרם חזרו למשפחותיהן, כמעט ארבע שנים לאחר מכן.

המתקפה האחרונה אירעה ביום שני, בעיירה דפצ'י שבמדינת המחוזי ובה. אנשי בוקו חראם הסתערו על המקום ותושבים רבים נמלטו ליערות הסמוכים בשל חילופי האש. בזמן שנשיא ניגריה מוחמדו בוהארי כינה את היעלמותן ,אסון לאומי", גורמים רשמיים מקומיים הצהירו בשוגג בתחילה כי חלק מהנערות חולצו ואילו אחרות ישובו בימים הקרובים.

תלמידות שנעקרו מבתיהן בעקבות מתקפה של בוקו חראם בשיעור בבית ספר בצפון ניגריה, דצמבר 2015. AP
נערות שנעקרו מבתיהן בבית ספר בצפון ניגריה, 2015/AP

מושל מדינת יובה, אבראהים גיידם, אמר בשישי כי מספר הנערות הנעדרות הוא 84, אבל בני משפחה הדפו זאת במהירות. בשיר מנזו, שמוביל את מאבק קרובי המשפחה של הנעדרות, אמר כי הם קיבלו מידע רק כשאחד מהוריהן של הנעדרות הגיע לדווח על הבת החסרה. בתו פטימה היא אחת מבין אותן הנעדרות.

"הרשימה הזו לא הגיעה מהנהלת בית הספר או משום גורם ממשלתי, אלא נאספה על ידי הוריה הילדות", אמר. "ככל שאנחנו יודעים, המושל עדיין מקבל מידע כוזב על אותן נערות מסכנות". לדבריו, כל מי שנמלט ליערות שב לבית הספר ביום שלישי והספירה החלה לאחר שהם שבו לביתם כדי להיפגש עם ההורים.

שר המידע של ניגריה, ליי מוחמד, ביקר בדפצ'י ביום חמישי ואמר לתקשורת כי הממשלה זקוקה "לכמה ימים נוספים" כדי לאמת את מספר הנערות הנעדרות. הנשיא בוהארי אמר כי ישקיע את כל המאמצים כדי לאתר אותן. לדבריו, הממשלה שלחה כוחות ומטוס סיור נוספים לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully