וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודה לטראמפ על העברת השגרירות: "רגע גדול למדינת ישראל"

24.2.2018 / 19:45

ראש הממשלה שיבח את החלטתו של נשיא ארה"ב להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים כבר ביום העצמאות הקרוב. "יהפוך את החגיגות למשמחות עוד יותר, תודה על ידידותך האיתנה"

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה הערב (שבת) לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההחלטה להעביר את השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים כבר במאי הקרוב, עם חגיגות יום העצמאות.

"זהו רגע גדול למדינת ישראל", מסר נתניהו. "ההחלטה של הנשיא טראמפ להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים ביום העצמאות הקרוב תהפוך את החגיגות הללו למשמחות עוד יותר. תודה לך הנשיא טראמפ, תודה על מנהיגותך, תודה על ידידותך האיתנה".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: השגרירות תועבר לירושלים לקראת חגיגות ה-70
שגרירת ארה"ב לאו"ם: ישראל וגם הפלסטינים לא יאהבו את תכנית השלום

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדאבוס, שוויץ 25 בינאור 2018. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
טראמפ ונתניהו בניו יורק, ספטמבר/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

בתחילה, העברת השגרירות תכלול בעיקר גזירת סרט ופתיחה של משרד קטן ומצוצמם שממנו יעבוד השגריר דייוויד פרידמן וצוותו, ורק מאוחר יותר ייבנה בניין רשמי לשגרירות. לפי דיווח בסוכנות אי-פי, בממשל בוחנים את האפשרות לגייס תרומות עבור בניית המבנה החדש, בין היתר מהמיליארדר היהודי האמריקני שלדון אדלסון ותורמים אוונגיליסטיים.

ההודעה של מחלקת המדינה אתמול הגיעה בהמשך להכרזתו של טראמפ בדצמבר על כך שוושינגטון מכירה בירושלים כבירת ישראל. ההחלטה גרמה לזעם בקרב העולם הערבי והמוסלמי, כולל בעלות בריתה של ארצות הברית. בעקבות אותה החלטה, שהפכה את המדיניות שנקט הממשל האמריקני בעשורים האחרונים, הודיעו הפלסטינים כי לא יהיו מוכנים עוד לכך שארצות הברית תשמש מתווכת במשא ומתן עם ישראל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שגרירות ארצות הברית בתל אביב. אוגוסט 2013. רויטרס
מרבית הצוות הדיפלומטי יישאר בשלב הראשון בתל אביב. שגרירות ארה"ב/רויטרס

ההחלטה על יישום העברת השגרירות, מוקדם מהצפוי, הובילה שוב לתגובות מחאה מצד הפלסטינים. "צעדים חד-צדדיים לא יתרמו להשגת שלום ואינם נותנים לגיטימציה לאף צד", אמר אתמול דובר הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודיינה. "צעדים כאלה, שאינם נתמכים על ידי החוק הבינלאומי, יכשילו כל מאמץ להשגת הסדר באזור ויובילו לאווירה שלילית ומזיקה".

אל הגינויים הצטרפה היום טורקיה. בהודעה שפרסם משרד החוץ באנקרה, נמסר כי ההחלטה "מדאיגה פוגעת בתהליך השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully