וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט בהולנד הכיר ברצח העם הארמני במלחמת העולם הראשונה

23.2.2018 / 3:20

ההחלטה שעברה ברוב של 147 תומכים מול שלושה מתנגדים לא תאומץ בידי הממשלה בהאג כמדיניות רשמית. טורקיה כינתה את ההחלטה "חסרת בסיס" ו"כזו שמקומה לא יכירה מבחינה היסטורית או משפטית"

קיר זיכרון בבירת ארמניה, ירוואן, לזכר הרוגי שואת הארמנים. AP
מוזיאון להנצחת הנספים ברצח העם הארמני, בירוואן/AP

הפרלמנט בהולנד העביר אמש (חמישי) החלטה המכירה בטבח הארמנים במלחמת העולם הראשונה כרצח עם. הממשלה במדינה הודיעה כי ההחלטה, שאושרה ברוב של 147 תומכים מול שלושה מתנגדים בלבד לא תאומץ כמדיניות רשמית. זאת, ברקע המתיחות בשנה האחרונה בין הולנד וטורקיה, לאחר שהראשונה מנעה קיום עצרות בהשתתפות שרים טורקים בשטחה לקראת משאל העם על הרחבת סמכויותיו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

טורקיה אינה מכירה ברציחתם של 1.5 מיליון ארמנים בשנת 1915 כרצח עם ועמדתה הרשמית היא כי לא מדובר ברציחות שבוצעו כמדיניות רשמית תחת שלטון האימפריה העותמאנית. אנקרה אף טענה בעבר כי המספרים הרשמיים של ההרוגים נמוכים יותר. שרת החוץ של הולנד סיגריד קאאג הדגישה בריאיון לתחנת טלוויזיה בארצה כי הממשלה לא תאמץ את ההחלטה והוסיפה כי "יש צורך בזהירות רבה בשימוש במונח 'רצח עם' לאירועי העבר". לדבריה, "הממשלה מעוניינת לנקוט בזהירות ביחסים עם טורקיה, שבעבר היו טובים יותר".

בהודעה שפרסם משרד החוץ הטורקי בעקבות החלטת המחוקקים בהאג נמסר כי מדובר ב"החלטה חסרת בסיס, מצד פרלמנט שנמנע מלסייע לקורבנות רצח העם בסרברניצה, ומקומה לא יכירה מבחינה היסטורית או משפטית". זאת, בהתייחס למקרה שבו פליטים מהטבח בבוסניה בשנת 1995 נדחו בידי כוח הולנדי בבסיס או"ם במדינה. עוד נמסר כי "עמדתה הרשמית של טורקיה כלפי מה שאירע בשנת 1915 מבוססת על עובדות היסטוריות ונורמות משפטיות".

לקריאה נוספת:
"כמו מסע צלב": האפיפיור אמר "רצח העם הארמני" - והכעיס את טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully