וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגה האסלאמיסטית בתוניסיה מריצה יהודי בבחירות: "למען העתיד"

22.2.2018 / 11:36

סימון סלמה יעמוד בראש הרשימה בעיר החוף מונסטיר לקראת הבחירות המקומיות במאי, כחלק מהניסיון של א-נהדה, שבעבר הייתה חלק מ"האחים המוסלמים" לשנות תדמית. "גדלתי במקום שבו בית כנסת, כנסייה ומסגד עמדו יחד"

צילום: מתוך הטוויטר של Mosaique FM, עריכה: יאיר דניאל

המפלגה האסלאמסטית בתוניסיה, א-נהדה, העמידה מועמד יהודי בראש רשימה לקראת הבחירות המקומיות במאי. סימון סלמה בן ה-56 יתמודד כמועמד עצמאי בעיר החוף מונסטיר, כחלק מהשינוי שעברה המפלגה שבעבר זוהתה עם תנועת "האחים המוסלמים".

בשיחה עם סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו, אמר סלמה כי יש לו את הזכות להצטרף למרוץ דמוקרטי כמו לכל אזרח תוניסיה. לדבריו, א-נהדה היא "מפלגה אזרחית עם זהות אסלאמית, הפתוחה למודרניות". הוא הוסיף כי כל היהודים במדינה יכולים להשתתף בחיים הפוליטיים, האזרחיים והחברתיים כמו כל אזרח אחר.

לקריאה נוספת בנושא
תוניסיה: שבע שנים אחרי המהפכה, מולדת "האביב הערבי" רועדת שוב

סימון סלמה, מועמד יהודי מטעם מפלגת א-נהדה בבחירות בתוניסיה. אתר רשמי
ינסה לעודד את הקהילה היהודית להשתתף בפוליטיקה. סימון סלמה/אתר רשמי

הוא סיפר כי הוא נולד וגדל במונסטיר, שם "עמדו יחד בית כנסת, כנסייה ומסגד" וכי "על אף שילדי העיירה היו בעלי אמונות שונות, האזרחות שלנו איחדה בינינו". סלמה הוסיף כי אם ינצח בבחירות, הוא ינסה לעודד את הקהילה היהודית להשתתף בבחירות הקרובות לפרלמנט. "אני לא אתחרט על הניסיון הזה, מאחר שהעתיד של תוניסיה הוא מעל הכול". כ-1,500 יהודים עדיין חיים בתוניסיה, רובם באי ג'רבה שבדרום המדינה.

אלו יהיו הבחירות המקומיות הראשונות במדינה הצפון-אפריקנית מאז המהפכה שבה הופל הרודן זין אל-עבאדין בן עלי ב-2011, באירוע שהחל את "האביב הערבי". על אף שתוניסיה ניצלה מהכאוס וממלחמות האזרחים שפקדו את שכנותיה ומדינות ערב אחרות שחוו תהפוכות, היא שרויה במשבר כלכלי עמוק וענף התיירות שלה ספג מכה קשה בעקבות סדרת פיגועים באתרים מרכזיים. בחודש שעבר אף התקיימו הפגנות אלימות במחאה על צעדי הצנע של הממשלה.

כלי רכב משטרתיים במהלך הפגנות נגד עליית מחירים ועליית מסים, בתוניסיה 9 בינואר 2018. רויטרס
המצב הכלכלי עדיין חמור. מחאה בתוניס בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully