וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח זכויות האדם של "אמנסטי": רוהינגיה, טראמפ ורדיפת עיתונאים

ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" פרסם את הדוח השנתי הסוקר 159 מדינות ומפרט פגיעות בולטות בזכויות האדם. ישראל מוזכרת לרעה בדוח בשל המצור על עזה והמאבק בפעילי BDS, אך מצוינת לטובה בשל אי החלת עונש מוות

צילום: CNN

ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" פרסם היום (חמישי) את הדוח השנתי הסוקר את "מצב זכויות האדם בעולם" לשנת 2017-2018. הדוח, כולל ניתוח של סוגיות שונות שאחריהן עוקב הארגון ב-159 מדינות, בהן: רדיפת והשתקת עיתונאים, פגיעה בקבוצות מיעוט, פגיעה בחופש הביטוי, סימון קבוצות אוכלוסיה ועידוד שנאה כלפיהן, וכן פעולות לוחמה של מדינות שונות במסגרת סכסוכי גבולות.

הדוח הושק בוושינגטון בירת ארצות הברית, לדברי ראשי הארגון כאות לאזהרה מפני "צעדיו של הנשיא דונלד טראמפ להסגת זכויות אדם". מחברי הדוח ציינו את המגבלות שביקש ממשל טראמפ להטיל על כניסתם של אזרחי מדינות בעלות רוב מוסלמי לארצות הברית, כדוגמה לכך.

נושא נוסף שהיה על סדר היום העולמי של הארגון הוא רדיפת בני הרוהינגיה המוסלמים במינאמר. הדוח גינה את "התגובה הנרפית לפשעים נגד האנושות" במיאנמר, לצד מדינות נוספות - כגון עיראק, דרום סודאן, סוריה ותימן - שלדברי הארגון "מצעידות את העולם אחורה בזמן בכל הנוגע להגנות שונות שבאו לעולם לאחר מאבקים קשים".

פליטים מקרב בני הרוהינגיה שנמלטו ממיאנמר לבנגלדש, 12 בדצמבר 2017. רויטרס
תגובה נרפית לפשעים נגד האנושות. פליטים בני הרוהינגיה/רויטרס

ישראל מוזכרת בדוח 115 פעמים, חלק ניכר מהן בהקשר של היחס לפלסטינים בגדה המערבית. בין היתר מצביע הדוח על מניעת כניסתם של מי שהוזכרו כקשורים לתנועת החרם על ישראל (BDS) וכן על המשך המצור על עזה, כנושאים המהווים פגיעה בזכויות אדם. נושאים נוספים שבהקשר שלהם הופיעה ישראל בדוח כוללים את הרחבת ההתנחלויות ביהודה ושומרון, מעצרים מנהליים של פלסטינים, הריסת בתי פלסטינים בגדה ותלונות על עינויים ויחס בלתי הולם כלפי פלסטינים בעת מעצרם.

הדוח מקדיש פרק נפרד למצב זכויות האדם בשטחים שבאחריות הרשות הפלסטינית, אך כולל התייחסות לקשר של ישראל לנעשה בהם - בטענה "שלא ניתן להפרידה מהנושא". ישראל מוזכרת לשלילה גם בהקשר של הרחקת אזרחי סודאן ואריתריאה למדינות שלישיות. נושא שבו מצוינת ישראל לחיוב הוא העדר עונש מוות, יחד עם עומאן שבחצי האי ערב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
במ"ק נגב. בלב שכונת אבו סנינה. משקיף על היישוב היהודי בחברון.. אמיר בוחבוט
ביקורת על היחס לפלסטינים. מבט מהיישוב היהודי בחברון על שכונת אבו סנינה/אמיר בוחבוט
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי, אוהיו, 5 בפברואר 2018. רויטרס
צעדים להסגת זכויות אדם. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully