וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדלת שעות הטיפול ובחירה בסוג המימון: הושגו שינויים ברפורמה בסיעוד

21.2.2018 / 13:45

שרי האוצר והרווחה וסגן שר הבריאות הגיעו להסכמה על הגדלת השעות שיקבלו זכאים לסיוע ברמת הטיפול הנמוכה. בנוסף, הפעימה השניה תקודם כבר לסוף השנה. כחלון: "הבטחנו שלא נשאיר אף קשיש ללא כיסוי וזה בדיוק מה שאנחנו עושים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

שר האוצר משה כחלון, שר העבודה והרווחה חיים כץ וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיעו היום (רביעי) לסיכום על שינויים מהותיים ברפורמה בסיעוד. לפי הסיכום, מספר השעות ברמת הסיעוד הנמוכה יעלה לתשע שעות במקום חמש ולראשונה למבוטח הסיעודי תינתן זכות הבחירה בכל הרמות לגמלה בכסף או בשירותים.

לבקשת השר כץ במקום תוספת הדרגתית של השעות בארבע פעימות, תוקדם הפעימה השנייה ותאוחד לפעימה אחת כבר בנובמבר 2018. כך, הרמה הגבוהה החדשה, תגיע כבר ב-2018 עד ל-28 שעות למטפל ישראלי, במקום 24 בהצעה המקורית.

ברמה הנמוכה החדשה במקום גמלה של אלף שקלים בחודש, יעלה הסכום לגמלה הכספית ל-1,205 שקל. מבוטח סיעודי שיהיה זכאי לרמה זו יוכל לבחור בין הגמלה הכספית לבין שירותים שונים ברמה של תשע יחידות שירות - ביקור במרכזי יום, קהילה תומכת, מוצרי ספיגה, משדר מצוקה, שירותי כביסה, השגחה מרחוק ועוד.

שר האוצר, משה כחלון, 17 בינואר 2018. ראובן קסטרו
כחלון/ראובן קסטרו

בכל שאר הרמות החדשות - רמה 2 עד רמה 6, ברירת המחדל תינתן בשעות סיעוד. בניגוד להצעה המקורית, במסגרת ההסכמות החדשות - לראשונה ובשונה מהמצב כיום שלצורך מימוש גמלה בכסף יש צורך בהמצאת אישורים, תינתן זכות בחירה מלאה למבוטח הסיעודי בין מימון עובד סיעודי למטופל, לגמלה בכסף, שתגיע עד לכ-5,200 שקל ברמה הגבוהה.

כחלון בירך על ההסכם ואמר כי "מדובר בהרחבה ושיפור של תכנית הסיעוד הלאומית, תוך מתן תוספת תקציבית משמעותית. הגדלנו בצורה משמעותי את שעות הסיעוד באופן שיענה על הצרכים של הקשישים. הבטחנו שלא נשאיר אף קשיש ללא כיסוי וזה בדיוק מה שאנחנו עושים היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חיים כץ בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"הצלחנו להביא לשינויים משמעותיים בחוק". כץ/ראובן קסטרו

לדברי שר העבודה והרווחה, "בשיתוף פעולה פורה עם השרים הצלחנו להביא לשינויים משמעותיים בחוק לטובת מקבלי שירותי הסיעוד. באנו לעזור לאלו שנזקקים והלכנו למהלך משלב של הגדלת שעות בצורה דרמטית ועכשיו הרמה הגבוהה מכסה כמעט במלואה את העובד הזר ונתנו למבוטח לבחור אם הם רוצים שעות סיעוד, כסף או שילוב עם שירותים".

"הרחבת שירותי הסיעוד כוללת בשורה חברתית חשובה לאוכלוסייה המתבגרת בישראל" אמר סגן שר הבריאות ליצמן. "נאבקתי במשך שנים למען רפורמה ממלכתית בסיעוד ואנו מיישמים אותה לטובת הנזקקים לשירותי סיעוד ובני משפחותיהם. ברצוני לברך את שר האוצר כחלון ושר העבודה והרוחה כץ על שיתוף הפעולה למען אזרחי ישראל".

יעקב ליצמן במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"נאבקתי במשך שנים למען רפורמה ממלכתית בסיעוד". ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully