וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללות מושבתות ומחסור בקצינים: הצרות של צבא גרמניה

דוח פרלמנטרי קובע כי הכוחות המזוינים אינם מוכנים לקרב וכי צי כלי השיט והטיס מושבתים ונמצאים בתיקון. הדוח קורא לממשלה לקדם בדחיפות רפורמות. "המצב רק הפך לגרוע יותר בשנים האחרונות"

המחסור בכוח האדם והציוד בצבא גרמניה פוגע "באופן דרמטי" במוכנותו למלחמה - כך עולה מדוח חדש, שקובע כי נכון לסוף השנה האחרונה, אין בנמצא צוללות או מטוסי תובלה גדולים המוכנים להישלח לשדה הקרב. בנוסף לכך, הכוחות המזוינים סובלים מכשלים בתכנון ובהנהגה, שמחמירים את הבעיות הקיימות בצבא.

הדוח פורסם על ידי נציב ועדת הכוחות המזוינים בפרלמנט, הנס-פטר ברטלס. "מוכנות הצבא לא רק שלא השתפרה בשנים האחרונות, אלא רק הפכה לגרועה יותר", אמר לכתבים במסיבת עיתונאים שכינס בברלין. "עם סוף השנה, כל שש הצוללות אינן בשימוש. במקביל, אף לא אחד ממטוס מ-14 מטוסי ה- A-400Mיכולים להמריא". לדבריו, כל כלי השיט וכלי הטיס היו בתיקון בזמן חיבור הדוח.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בסיור בצוללת של הצי, 2006. AP
הבטיחה לשפר את מוכנות הצבא. מרקל בסיור בצוללת, 2006/AP

צי מטוסי הקרב, הטנקים, המטוסים והספינות של צבא גרמניה מתואר בדוח כ"גרוע מאוד". עוד נכתב כי המחסור בחלקי חילוף והציוד המיושן הותירו "פערים גדולים" בשורות הכוחות המזוינים. אלפי משרות קצונה נותרו ריקות, וכתוצאה מכך נפגעה שורת ההנהגה. הדוח קורא לממשלה לקדם רפורמות "בדחיפות רבה" ולהגדיל את תקציב ההגנה.

גרמניה הוציאה 37 מיליארד אירו ב-2017 על ביטחון - כ-1.2% מתמ"ג שלה, הרבה מתחת ל-2% שהציבה נאט"ו כיעד. הסוגיה לא הייתה אחת המרכזיות בשיחות להקמת הקואליציה החדשה בגרמניה, אך הקנצלרית אנגלה מרקל הבטיחה לעמוד ביעד עד 2024. "אנחנו נספק את הציוד, האימונים והתמיכה הטובים בויתר לחיילינו", אמרה מרקל מוקדם יותר השנה.

ביום שני האחרון, אמר דיפלומט מנאט"ו לסוכנות הידיעות רויטרס כי "רמת המוכנות הגרמנית היא מקור לדאגה רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully