וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים חרדיות לעיריית י-ם: הדרת נשים מכנס חינוך - מחדל מקצועי

בכנס בחסות העירייה ומשרד החינוך, שיעסוק בשימוש בסמים בקרב מתבגרים חרדים, לא שובצה אף אישה להרצות. קבוצת נשות חינוך פנו לעירייה במחאה על "ההדרה המשפילה והפוגענית", שתפגע ביכולת לטפל בנערות חרדיות. העירייה: "בוועדת ההיגוי היו שתי נשים"

כנס תקשורת חרדית. אנה סומרשף, מערכת וואלה! NEWS
כנס קודם של ארגון נבחרות בנושא תקשורת חרדית שנערך בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, אנה סומרשף

כנס בחסות עיריית ירושלים ומשרד החינוך בנושא שימוש סמים ואלכוהול בקרב מתבגרים, המיועד לאנשי חינוך חרדים, ייערך בשבוע הבא, אך בין רשימת הדוברים בכנס ובפאנל אין אף אישה. קבוצת נשים חרדיות פנתה במחאה לעירייה ולאיגוד הירושלמי למאבק בסמים ובאלכוהול, התאגיד עירוני האחראי לכנס, במחאה וטענה כי "הדרת בנשים מיום העיון המקצועי היא מבחינת חטא על פשע".

הכנס, שייערך תחת הכותרת "סמים לב למתבגרים" ביום ראשון הקרוב, כולל הרצאות בנושא השפעת הסמים על המוח בעת התבגרות, "שיח מאתגר עם מתבגרי במצבי קונפליקט" ופאנל תחת הכותרת "זיהוי והתמודדות עם התופעה בקהילה ובמוסדות החינוך".

הזמנה לכנס חרדי בנושא אלכוהול וסמים. -, מערכת וואלה! NEWS
ההזמנה לכנס בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, -

"תחום הטיפול הוא מן התחומים שנשים היו החלוצות בו במגזר הכללי בכלל ובמגזר החרדי בפרט, כיום עדיין לומדות אותו יותר נשים מגברים ומטפלות חרדיות הן לרוב בעלות ותק וניסיון רב יותר מגברים", כתבה קבוצת הנשים, המכנה את עצמה "קואליציית נשים חרדיות לקול ושוויון", בפנייתה לאיגוד. "ההדרה עוד יותר בוטה, משפילה, פוגענית ומעל הכול, לא מקצועית, כשאין לה סיבה מבוססת, ובשל כך נאלצים להביא אנשי מקצוע שאינם מכירים את אורחות חייו ורגישותו של הציבור החרדי, דבר שהוא מהותי למתן טיפול מקצועי ואיכותי".

בפנייתן הן ציינו את החשיבות של עריכת כנס כזה, אך ציינו כי מעבר לנושא ההדרה ישנה גם בעיה מקצועית בקיומו ללא נשים. "מן הבחינה המקצועית, אי השמעת קולן של נשות מקצוע המטפלות בבנות שבאופן טבעי, עקב מבנה מערכת החינוך, מתמודדות עם אתגרים שונים מן האתגרים העומדים בפני בנים, הוא עוול הן למטפלות והן למטופלות", הן כתבו והוסיפו כי "מלבד ההדרה מן המרחב הציבורי, יש כאן מחדל מקצועי של ממש והיעדר יחס למתבגרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"חשוב לנו שלא יתקבעו נורמות כאלה"

פנינה פויפר, תושבת ירושלים החברה בקואליציית נשים חרדיות לקול ושוויון, סיפרה כי כל הזמן ישנם אירועים בחברה החרדית שמדירים נשים, אך בלתי אפשרי להילחם בכל כנס. לדבריה, הפעם הן החליטו לפעול משום ש"במקרה זה מדובר במוסד שאמור לא להדיר נשים. אנשים שבאים מההשכלה וכשמדירים נשים זה אפילו יותר מפריע לנו כי זה יוצר נורמה חדשה. חשוב לנו שלא יתקבעו פה נורמות כאלה, כי זה מאוד קל בציבור החרדי".

חברת הקבוצה רות פחטוביץ' הוסיפה בהתייחס לכנס כי הוא עוסק "בתחום שאי אפשר לטעון שלנשים חרדיות אין בו דריסת רגל. נשים יותר מקצועיות אפילו כי הן נמצאות בשטח יותר שנים, עובדות יותר נשים. מדברים על התמקצעות ואקדמיה. אז לבוא ולעשות יום עיון כזה שזה רק גברים אנשים מקצוע זה מכעיס".

הפעילות של קבוצת הנשים החרדיות החלה לפני כמה שנים, אולם לדברי פויפר המהלך תפס תאוצה לפני כחצי שנה כאשר נערך כנס על תקשורת חרדית ללא דוברות נשים. לדבריה, אחרי שפנו והבינו כי הדבר נעשה באופן מכוון, החליטו לערוך כנס אלטרנטיבי. "תוך כמה ימים ארגנו כנס באותו נושא ומאות אנשים הגיעו. זו הפעם הראשונה שהצלחנו לעשות פעילות משמעותית". לדבריה, אמנם בחלק מהתחומים גם בקבוצה יש מחלוקת, אך בנושא זה האמירה היא ברורה - "אין מחלוקת כשמדובר בהדרת נשים", היא אומרת.

"בעבר, כשהתלוננו על הדרת נשים חרדיות - השתיקו אותנו בטענה שזה עניין פנים-חרדי, שהחרדיות מרוצות מהמצב הקיים. הנשים הנפלאות האלה מוכיחות את ההפך - שהרצון בשוויון חוצה גבולות ומגזרים", אמרה יו"ר סיעת ירושלמים בעירייה, פלר חסן-נחום. היא הוסיפה כי" העובדה שאין נשים על הבמה ביום העיון הוא מחדל של ממש, לא רק בגלל ההדרה, אלא כי מערכת החינוך החרדית מופרדת לגמרי, ורק מחנכות חרדיות יוכלו דבר על הקשיים הייחודיים לנערות חרדיות. זו בושה שהעירייה נותנת חסות לאירוע כזה, ודרשתי ממנכ"ל העירייה לשלב נשים בכנס, או להסיר את החסות. לצערי, אין שום חוק או הנחיה עירונית שמונעת מהעירייה לממן אירועים שמדירים נשים. כבר הגשתי שאילתא בנושא, ואני מתכוונת לפעול לכך שבכל אירוע בירושלים נשים תהיינה שותפות מלאות - גם בקהל וגם על הבמה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "ועדת ההיגוי, המורכבת מנשים וגברים, בחרה כמה אנשי מקצוע רלוונטיים לכנס. הכנס פתוח לנשים וגברים". לשאלה מי חברי ועדת ההיגוי השיבה העירייה כי "בוועדת ההיגוי היו שתי נשים מתוך חמישה חברי הוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully