וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מסע מתוזמר - מייצרים תיק חדש כל שעתיים"

20.2.2018 / 22:44

ראש הממשלה התייחס להתפתחויות בפרשות גרסטל ובזק. בסרטון וידאו שפרסם אמר: "זה פשוט טירוף מערכות, שערורייה. מביאים שתי טענות הזויות, שקריות, במסגרת מסע הרדיפה נגדי ונגד משפחתי"

לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הערב (יום שלישי) הצהרה מצולמת ובה התייחס לפרשת בזק ולפרשת השוחד לשופטת הילה גרסטל. "מה שקורה ביומיים האחרונים זה פשוט טירוף מערכות. שערורייה. מביאים שתי טענות הזויות, שקריות, במסגרת מסע הרדיפה נגדי ונגד משפחתי שמתנהל כבר שנים".

בסרטון וידאו שפרסם פירט נתניהו את עמדתו באשר להתפתחויות בשתי הפרשות. "קודם כל לגבי בזק: כל ההחלטות בבזק מתקבלות על ידי ועדות מקצועיות, על ידי גורמי המקצוע, בפיקוח משפטי צמוד. אין פה מערב פרוע. אין פה החלטות פרטיות. כל ההחלטות שקופות ומבוקרות. ולכן הטענה שפעלתי לטובת בזק על חשבון שיקולים ענייניים היא פשוט מופרכת מיסודה".

ביבי נתניהו, שרה נתניהו וניר חפץ בגני התערוכה, תל אביב 17/03/2015. ראובן קסטרו
בני הזוג נתניהו עם היועץ חפץ/ראובן קסטרו

באשר לפרשת גרסטל אמר נתניהו כי מדובר בטענה הזויה ומרושעת. "אני מעולם לא פניתי לניר חפץ בעניין הזה, הוא מעולם לא הציע לי דבר בעניין הזה, ואתם יודעים מה? אני לא מאמין שהוא העלה את האפשרות הזאת עם מישהו".

"כבר אי אפשר להתעלם מהמסע המתוזמר. כשהאוויר יוצא מ-1000 ומ-2000, כשמתברר שב-3000 בכלל לא היה אוויר, אז מייצרים תיקים חדשים. מייצרים תיק חדש כל שעתיים. מביאים מקורבים, חוקרים אותם, כל מקורב נחקר, מיד מבול של הדלפות כוזבות". לטענת נתניהו, מטרת התיקים "לייצר בכוח עננה ציבורית מעל ראשו של ראש הממשלה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראשוני- בנימין נתניהו בתגובה על תיקי החקירה הנוספים. צילום: פייסבוק, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בהודעה לתקשורת על הפרשה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: פייסבוק

הערב פורסם כי מתקיימים מגעים מתקדמים להפיכת מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר לעד מדינה בפרשת בזק. על פי הפרסום בחדשות 2, פילבר צפוי לחתום על ההסכם עוד הערב, ולהפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוא ממקורביו. עיקר הפרשה בחשד המשטרה כי נתניהו פעל בתקופה שבה החזיק בתיק התקשורת בתחילת כהונת הממשלה הנוכחית להטות החלטות רגולטריות לטובת בזק.

בשעות הצהריים הוארך בשישה ימים מעצרו של אלי קמיר, יועץ בכיר שהעניק שירותי ייעוץ לבזק. הוא נחשד במעורבות בפרשה אחרת, שבמסגרתה נחקרים חשדות לגבי עסקה שהוצעה לשופטת הילה גרסטל על ידי יועצו של ראש הממשלה, ניר חפץ, ובתיווך קמיר. על פי העסקה, בתמורה לסגירת תיק המעונות שבו נחשדה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, היא תמונה ליועץ המשפטית לממשלה.

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מגעים מתקדמים להסכם עד מדינה. פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בדיון בערעור המשטרה על שחרורו של קמיר אמרה נציגת המשטרה כי קמיר חשוד כי "הוא בעצמו לקח את הצעת השוחד והוציא אותה אל הפועל". לדבריה, קמיר נמצא "בלב האירוע. מדובר בהצעת שוחד שהחשוד הביא לשולחן, ולכן ממש לא נמצא במעגל השני אלא בלב העבירה".

נציג הפרקליטות בדיון, יהונתן תדמור, שעוסק גם בתיקי ראש הממשלה, אמר כי מדובר ב"אירוע יוצא דופן". לדבריו, "ככל שהחשדות נכונים, מדובר באירוע חמור מאין כמותו עם פוטנציאל השחתה של אחת המשרות הבכירות ביותר בשירות הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully