וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים: בניגוד לטענתו - לפיד לא הצהיר על קשריו עם מילצ'ן

20.2.2018 / 19:10

בתשובה לשאלת וואלה! NEWS נמסר מהמשרד כי יו"ר יש עתיד לא דיווח על קשריו עם המיליארדר, שנחשד במתן שוחד לראש הממשלה. זאת, על אף שאתמול טען: "אין ניגוד עניינים, דיווחתי על הכל ליועמ"ש"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תום זואילי

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לא הצהיר על קשריו עם המיליארדר ארנון מילצ'ן בהסדר ניגוד העניינים שנערך לו - כך נחשף היום (שלישי) בגלי צה"ל. זאת, למרות שלפיד טען כי דיווח על קשריו עם מילצ'ן, החשוד במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו, בפני היועץ המשפטי לממשלה.

בישיבת סיעתו אתמול אמר לפיד: "אין שום ניגוד עניינים, ודיווחתי הכל ליועץ המשפטי לממשלה". לדבריו, "זה לא מה שחשוב. מה שחשוב זה שמסביבת ראש הממשלה יש מסע של הכפשות. הם מנסים לזרוק בוץ לכל הכיוונים כדי למצוא מישהו אחר שאליו זה יידבק. הם יכולים לחפש אלף שנה, אך לא ימצאו דבר. יש אנשים ישרים ויש אנשים מושחתים".

יאיר לפיד וארנון מילצ'ן, מועדון הגנקי, תל אביב. מוטי קמחי, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
לפיד ומילצ'ן בשנת 2004/מערכת וואלה! NEWS, מוטי קמחי, הארץ

בהודעה שפרסם משרד האוצר נאמר כי "לאחר כניסתו של לפיד לתפקיד שר האוצר, נקבעה חוות דעת למניעת ניגוד עניינים. מבדיקה שערכנו במסמכים הקשורים לחוות הדעת לצורך עריכת ההסדר, לא הוזכר שמו של מילצ'ן".

המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד דינה זילבר, שאחראית על תחום ניגוד העניינים, היא זו שחתומה על הסדרו של לפיד. בתשובה לשאלת וואלה! NEWS השיבו גם במשרד המשפטים כי במסמכים שהועברו לידיהם לצורך עריכת ההסדר לא הוזכר שמו של איש העסקים. עוד נאמר כי "אין בעובדה זו כדי להביע עמדה בשאלה האם הייתה חובה לדווח על הקשרים עם מר מילצ'ן או לא".

מלשכת לפיד נמסר בתגובה כי "הניסיון השקוף להסיט את הדיון מפרשיות נתניהו לא ישנה את העובדות: ראש הממשלה קיבל מיליון שקל וניסה לקדם את חוק מילצ'ן, לפיד לא קיבל אגורה שחוקה ועצר את חוק מילצ'ן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ביבי נתניהו וארנון מילצ'ן. GettyImages
נתניהו עם מילצ'ן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully