וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ושלושה פצועים קל בפיצוץ בלון גז בבניין מגורים בירושלים

צוותי כיבוי הוזעקו למקום בשל חשש להתמוטטות המבנה. בתום כשעתיים של סריקות פונו מהמקום שלושה פצועים קל ואותרה גופתו של גבר בן 33 מתחת להריסות. המשטרה עיכבה לחקירה שני טכנאים שעל פי החשד עסקו בעבודות הגז שהתבצעו במקום

צילום: אנשי הדממה, דוברות משטרה, אגף חירום וביטחון, עיריית ירושלים והלל מאיר תצפית, עריכה:תום זואילי

מוחמד אבו אלתין בן ה-33 נהרג ושלושה נוספים נפצעו קל בפיצוץ בלון גז שאירע היום (שלישי) בחניון של בניין מגורים בשכונת בקעה בירושלים. צוותי כיבוי אש שהוזעקו לזירת הפיצוץ ברחוב דן בעיר, סרקו אחר לכודים, לאחר שהמבנה קרס חלקית. שני דיירים, גבר בן 78 ואישה בת 71, פונו בהכרה מלאה וללא סימנים לפגיעה חיצונית לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. יחד עמם פונתה אישה בת 62, אף היא במצב קל. מוחמד אבו אלתין בן ה-33 מסילוואן שנהרג בתאונה, עבד בבנייה והותיר אחריו ארבעה ילדים ואישה.

עשרה צוותי כיבוי והצלה פעלו במקום על מנת לייצב את המבנה ולמנוע קריסה נוספת. פצוע נוסף שמצבו הוגדר אנוש חולץ כעבור כשעתיים מהמקום ובהמשך נקבע מותו. צוותי הכיבוי הוסיפו בפעולות לייצוב המבנה בשל חשש להתמוטטותו.
בכבאות מחוז ירושלים אמרו כי ההערכה היא שבעת טיפול של טכנאי גז בצנרת הגז במקום החלה דליפה בכמות גדולה ונוצר ניצוץ שגרם לפיצוץ. המשטרה עיכבה לחקירה שני טכנאים שעל פי החשד עסקו בעבודות הגז שהתבצעו במקום. המשטרה ערוכה סביב המבנה למניעת כניסת אזרחים וכוחות פיקוד העורף פועלים במקום, החקירה נמשכת.

מוחמד איברהים חליל אבו טין ההרוג מפיצוץ בלון הגז בירושלים. -, מערכת וואלה! NEWS
ההרוג בתאונה, מוחמד אבו אלתין, נשוי עם ארבעה ילדים/מערכת וואלה! NEWS, -

"זה היה ממש מבהיל", סיפרה מירה נמיר, שהייתה בביתה בעת הפיצוץ. "חמש דקות אחרי שנכנסתי לבית, היה פתאום רעש של פיצוץ ועשן לבן. מזל שהייתי בקומה הנכונה, איפה שהמטבח, כי בקומה של הסלון נהיה ממש חור ברצפה". לדבריה, היא ניסתה לפתוח את הדלת של הבית אך לא הצליחה. "אז ניסיתי מהחלון והכל היה עשן לבן, אבק, לא ראו כלום. אז ניסיתי שוב מהדלת והצלחתי לצאת מהבניין. בהתחלה התיישבתי על המדרכה בחוץ, ואז הרגשתי שקשה לי לנשום והתחלתי לרעוד. אז בדקו אותי ולקחו אותי לבית החולים הדסה". נמיר הוסיפה כי אחרי שתשוחרר מבית החולים היא ובעלה יילכו לישון אצל קרובי משפחה, משום שאינם יכולים לשוב לביתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קריסת בניין בירושלים, 20 בפברואר 2018. הילל מאיר, תצפית TPS
זירת הפיצוץ, היום/תצפית TPS, הילל מאיר

"כשהגענו למקום ראינו הרס גדול באחת הדירות וחלקר מתקרת החניון התת-קרקעי שקרסה", סיפרו חובשת מד"א רבקה אור והפרמדיק בצלאל בן חמו. "מהדירה הוצאו גבר ואישה בשנות ה-60 לחייהם ששהו במקום בזמן הפיצוץ. הם היו בהכרה מלאה ללא פגיעות חיצוניות. ערכנו להם בדיקה ראשונית בשטח ופינינו אותם להמשך בדיקות וטיפול בבית החולים על מנת לשלול פגיעות הדף. במקום מבוצעות סריקות על מנת לשלול שאין לכודים בחניון".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע גם הוא לזירה, ובהנחייתו הגיעו גם צוותי העירייה במטרה לתת מענה וסיוע לתושבים ולכוחות ההצלה. מהנדסי המחלקה למבנים מסוכנים בעירייה נמצאים במקום ובודקים את המבנה במטרה למנוע כל סכנה לדיירים ולעוברי אורח.

קריסת בניין בירושלים, 20 בפברואר 2018. הילל מאיר, תצפית TPS
זירת הפיצוץ בירושלים, היום/תצפית TPS, הילל מאיר

מאור נחום חובש מאיחוד הצלה אמר כי "יחד עם חובשים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה וחובשים נוספים שגרים בסמיכות למקום הענקנו טיפול רפואי ראשוני לארבעה נפגעי חרדה. למרבה הצער צוותי כיבוי חילצו מההריסות גבר ללא רוח חיים. מהזירה פונו לבית החולים הדסה עין כרם שתי נשים וגבר כשמצבם מוגדר קל".

(עדכון ראשון: 15:35)

קריסת בניין בירושלים, 20 בפברואר 2018. דיווחים מהשטח, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיצוץ, היום/מערכת וואלה! NEWS, דיווחים מהשטח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully