וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לך תדע מה היא עשתה לו": כשהורי "גן הצרחות" גילו על ההתעללות

20.2.2018 / 13:50

מנהלת הגן שבו הוקלטו המטפלות מקללות פעוטות בני שנתיים נחקרה, ונציג הרשת האחראית על הפעלתו הגיע אף הוא למסור עדות. מבדיקה שערכה הרשת עולה כי נמחקו הקלטות ממכשיר המתעד את המתרחש בגן, דווקא ביום שבו תועדו הגננות צועקות על הילדים

עריכה: יאיר דניאל

התפתחות נרשמה היום (שלישי) בחקירה החשדות להתעללות בילדי גן בקריות, כשמנהלת הגן הובאה לחקירה בתחנת זבולון של המשטרה. נציג הנהלת הרשת האחראית על הגן הגיע אף הוא לתחנת המשטרה, יחד עם מכשיר ה-DVR המשמש להקלטת המתרחש במקום באמצעות מצלמות וידאו. נציג רשת צפוי להתבקש למסור אותו לחוקרים עם סיום תשאולה של המנהלת. מנכ"ל הרשת הגיע הבוקר לגן וצפוי לערוך שימוע לשתי הגננות המעורבות באירועים הנשמעים בקלטת השמע, שבה נשמעות קללות שהטיחו בילדים.

הורים שהמתינו למנכ"ל בפתח הגן סיפרו כי התנצל בפניהם ואמר כי "הדברים בטיפול ומנוהלים במסגרת החוק, ברשויות המוסמכות". כמה הורים נסערים בכו. אחרים סיפרו כי המנכ"ל אמר להם שהוא "אינו מפחד לטפל במלא החומרה בכל מי שמעורב ולכאורה התנהל באופן כזה מול הילדים". הם הוסיפו כי המנכ"ל הבטיח כי "הנושא יטופל מהשורש" וכי "מי שלא צריך לחזור לא יחזור". לדבריהם, המנכ"ל טען כי "גם מקרים קודמים שהיו, אם היו, יטופלו" והבטיח לעדכן את ההורים באופן שוטף. הוא אמר כי עוד השבוע ייקיים מפגש עם כל ההורים.

מסך הניהול של ה-DVR מראה שב-13 לחודש פתאום שחור ולא אדום שדוקא ביום הזה אין הקלטת וידאו. צילום מסך
מסך תוכנת ה-DVR ובו סימון של העדר הקלטה ביום התקרית/צילום מסך

ברשת האחראית על הגן אמרו אמש כי בבדיקה שערכו התברר כי ההקלטות מיום שלישי שעבר, 13 בפברואר, נמחקו ממכשיר ה-DVR. גורם ברשת שערך את הבדיקה אמר כי עלה ממנה שלצורך מחיקת המידע התבצעה למכשיר פריצה מרחוק, מכתובת IP לא מוכרת. לדבריו, לרשת יש אינטרס ברור לגלות מי ביצע את הפריצה והמחיקה, והמכשיר נותק מהחשמל כהליך מתבקש כדי שהקלטות חדשות לא יידרסו את הקודמות.

בתוך כך, בקבוצת הווטסאפ של הורי הילדים בגן גועשת עם אלפי הודעות מאז יום שישי. "אני בהלם", כתבה אחת האמהות לנוכח הגילויים. "צריך לעבור על הגן הזה עם דחפור", כתב אחד האבות. "איזה מין חינוך זה, אני מזועזע", הוסיף אחר. "איפה הרוך החום והאהבה", "כל ההתנהלות פה רקובה", הגיבו הורים נוספים. ואחד מהם סיכם: "מאוד מקווה שהמשטרה תעשה את מה שמצופה ממנה".

ממשטרת מרחב חוף נמסר: "במענה לפנייתך, בדבר כתבה ששודרה השבוע, המתייחסת לגן ילדים באזור הקריות, מאשרים כי התקבלה תלונה בתחנת המשטרה והנושא נחקר. מעבר לכך ובהתאם להוראות חוק, איננו מוסרים פרטים מחקירות מתנהלות".

עוד באותו נושא

"יא בן זונה, אתמול שטפנו": האזינו לגננות צועקות על בני השנתיים

לכתבה המלאה
סערת הקללות בגן: הגננת זומנה למשטרה, ההנהלה מנסה לטייח. צילום מסך
סערת הקללות בגן: הגננת זומנה למשטרה, ההנהלה מנסה לטייח/צילום מסך

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), אמרה כי "זהו עוד מקרה מזעזע ומקומם. על שולחנותיהם של שרת המשפטים ושר הרווחה מונחות שתי הצעות חוק שיזמתי בנושא ואני קוראת להם לפעול לקידומן. כל זמן שאנחנו מתמהמהים בקידומן, עוד ילדים נפגעים. האחת, הצעת החוק לפיקוח על מעונות היום שממתינה לתזכיר החוק הממשלתי ואשר מסדירה שטח הפקר".

הצעת החוק השנייה עליה מחייבת הצבת מצלמות בגנים ובפעוטונים. "רק התקנת מצלמות, לצד ענישה מקסימאלית, ייצרו הרתעה יעילה. זאת במקביל להליכי סינון קפדניים בעת קבלה לעבודה ולמתן הכשרה מתאימה לאנשי צוות" הוסיפה ביטון. "גם חשש המשרדים מפני פגיעה בפרטיות זוכה למענה בהצעה, שכן התיעוד ייעשה במעגל סגור, יהיה מאובטח ויהיה נגיש רק לרשויות אכיפת החוק, ורק במידה וישנו חשד סביר לביצוע עבירה" סיכמה ביטון.

סערת הקללות בגן: הגננת זומנה למשטרה, ההנהלה מנסה לטייח. צילום מסך
סערת הקללות בגן: הגננת זומנה למשטרה, ההנהלה מנסה לטייח/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully