וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין סחר בסמים לסחר באמל"ח: הפשיטה שחשפה את התעלומה מ-2016

20.2.2018 / 13:00

שוטרי תחנת זכרון יעקב בשיתוף כוחות יס"מ מצאו בביתו בג'סר א-זרקא אקדח, תת-מקלע ו-50 כדורים. הוא נלקח לחקירה ומעצרו הוארך. חקירת המקרה נמשכת במשטרה, שהצביעה על קשר בין סחר באמצעי לחימה לבין סחר בסמים ביישוב

צילום: יואב איתיאל, עריכה: תום זואילי

פשיטה משטרתית בג'סר א-זרקא הביאה השבוע לאיתורו של אקדח שנגנב בפריצה לבית מגורים בחדרה בשנת 2016. בחיפוש יזום שערכו שוטרי תחנת זכרון יעקב בשיתוף עם צוות יס"מ של מרחב מנשה נתפסו גם 50 כדורים וכן תת-מקלע מסוג "קרלו". זאהר עמאש בן 39, החשוד באחזקת הנשק והתחמושת, נעצר ונלקח לחקירה. בית משפט השלום בחדרה האריך את מעצרו עד להיום (שלישי), חרף בקשת המשטרה להותירו במעצר עד ליום חמישי. זאת, בשל הסכמה שהושגה בין סנגורו, עו"ד מוחמד דרוויש, לבין נציג המשטרה רב-סמל בכיר דורון בן שמואל. המשטרה מוסיפה לחקור את פרטי המקרה.

הפשיטה נערכה במסגרת המאבק המתמשך של משטרת ישראל בתופעת האלימות הפנימית במגזר הערבי ובג'סר א-זרקא בפרט, שם מתרחשות מדי יום תקריות ירי ובמהלך שנת 2017 אירעו ארבעה מקרי רצח. בחודש דצמבר נחנכה תחנת משטרת חדשה ביישוב, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים גלעד ארדן וכן מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. בתחנה משרתים עשרות שוטרים ובמשטרה מתכוונים להכפיל את מספרם ולשכנם במבנה קבע. זאת, כחלק מהמאמץ לאפשר לתושבים את הביטחון האישי לו זוכים שכניהם תושבי הסביבה.

אקדח שנגנב בפריצה בחדרה ב-2016, התגלה בג?סר א-זרקא על ידי המשטרה, 18 בפברואר 2018. חטיבת דובר המשטרה
האקדח שנמצא בפשיטה על ביתו של עמאש/חטיבת דובר המשטרה

במשטרה קושרים את השימוש, האחזקה והסחר באמצעי לחימה גם לנגע הסמים והסחר בהם. "החיבור בין סחר בסמים ואחזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים פוגע באופן ישיר בביטחון הבסיסי והאישי של האזרח הנורמטיבי, ועל כן מהווה מטרה לפעילות משטרתית בלתי מתפשרת", מסרו.

עוד נמסר כי המשטרה "מפעילה מערך אמצעים גלויים וסמויים המושתתים על יכולות טכנולוגיות ואנושיות לאיסוף ראיות, מעצרם של עבריינים והבאתם לדין". במשטרה אומרים כי המאבק היומיומי בתחום זה "הניב עד כה חשיפות משמעותיות וביסוס ראיות נגד מאות עבריינים, הרחקתם מהחברה ופגיעה בתשתית הכלכלית המופקת מן הפשיעה ומאפשרת את המימון לפעילותם העבריינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully