וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מתקפה קרקעית נרחבת: 190 הרוגים בהפצצות אסד באזור דמשק

20.2.2018 / 10:22

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על מניין ההרוגים הגדול ביותר במזרח רוטה זה שלוש שנים, כחלק מתקיפות מאסיביות של המשטר המתכונן למבצע חדש. האו"ם קרא להפסקת אש מידית: "המצב יוצא משליטה"

עריכה: יאיר דניאל

יותר ממאה בני אדם נהרגו בהפצצות ובהפגזות על פרברי דמשק אתמול, במתקפה הקטלנית ביותר באזור זה שלוש שנים - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. עוד מסר הארגון כי המתקפות של כוחות המשטר התחדשו הבוקר (שלישי) ומאז נהרגו עוד לפחות 45 איש. בסך הכל, מאז תחילת התקיפות באזור ביום ראשון בערב, נהרגו כ-190 איש. האו"ם קרא אתמול להפסקת אש מידית באזור ואמר כי המצב "יוצא משליטה, אחרי "הסלמה קיצונית בפעולות האיבה".

ההחרפה בקרבות במזרח רוטה היא חלק מהסלמה כוללת בכמה חזיתות בסוריה בחודשים האחרונים, כחלק מניסיונו של הנשיא בשאר אסד לסיים את המלחמה שהחלה לפני שבע שנים. בעלת בריתו של אסד, רוסיה, מקדמת פתרון דיפלומטי בזמן שהלחימה מתגברת, וזו הובילה להקמת כמה "אזורים בטוחים".

לקריאה נוספת בנושא
220 הרוגים בשבוע: צבא אסד מפציץ ללא רחמים את פרברי דמשק

אדם מחזיק ילד באזור שהופצץ בדומא, דמשק, סוריה, 7 בפברואר 2018. רויטרס
תושב באחד מפרברי דמשק מפנה ילדה אחרי תקיפות באזור/רויטרס

מזרח רוטה היא אחד מאותם אזורים, אולם ההסכם אינו כולל את תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, שלו יש נוכחות קטנה באזור. ארגוני מורדים אחרים בפרברי דמשק, בהם גם פלגים אסלאמיים קיצוניים, טוענים כי ממשלת סוריה ורוסיה משתמשות בנוכחות של הג'יהאדיסטים באזור כתירוץ להמשך ההפצצות. בדמשק ובמוסקבה לא התייחסו לדיווחים על גל ההפצצות האחרון, אך טוענות כי הן לא תוקפות מטרות אזרחיות.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, התקיפות המתגברות הן הכנה לקראת מתקפה קרקעית נרחבת של המשטר באזור. עוד דווח כי המורדים סיכלו ניסיון של צבא סוריה להתקדם אל הפרבר אל-מרג'.

מוחמד עלוש, אחד מבכירי האופוזיציה וארגון המורדים ג'יש אל-אסלאם אמר כי צבא סוריה, יחד עם איראן ועם איראן, מבצעים "שואה" חדשה. בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי הוא תקף גם את האו"ם, ואמר כי גם הוא אשם בשל "פשיטת הרגל שלו ושקריו לגבי ההגנה על הביטחון ועל השלום בעולם".

עלוש, שארגונו הוא החזק ביותר במזרח רוטה, תיאר את הממשלה ואת תומכיה ברוסיה ובאיראן כ"ברית שטנית", שאינה נראתה מאז מלחמת העולם השנייה. "שואה חדשה מבוצעת על ידי המשטר המטונף ביותר עלי אדמות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully