וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וכץ יאשרו היתר לפעילות ענף הכדורגל בשבת; החרדים לא יתנגדו

20.2.2018 / 11:00

ועדת השרים למתן היתרי עבודה בשבת צפויה להתכנס ולאשר את ההיתר באופן תקדימי. בש"ס וביהדות התורה התחייבו בסופו של המשבר הקואליציוני האחרון כי יאפשרו את אישור ההיתר לענף הכדורגל בתמורה לאישור חוק המרכולים

צילום: מתוך ה-youtube של "הלוויין של מרן", עריכה: יאיר דניאל

ועדת השרים למתן היתרי עבודה בשבת, שבה חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה והרווחה חיים כץ, תתכנס בצהריים (שלישי) ובאופן תקדימי היא צפויה לאשר היתר לפעילות ענף הכדורגל בשבת. בש"ס וביהדות התורה לא יתנגדו, זאת לאחר שבנובמבר, בסופו של משבר קואליציוני על רקע טענות החרדים לחילול שבת ברכבת ישראל ובגופים ממשלתיים, התחייב נתניהו לאשר את חוק המרכולים ואת חוק מסורת ישראל שנועדו לצמצם פעילות בשבת בתמורה לכך שהחרדים יאפשרו את אישור ההיתר לענף הכדורגל.

הסערה סביב מתן היתר לפעילות ענף הכדורגל נחשפה בוואלה! NEWS בספטמבר אשתקד, כשנחשף פרוטוקול ישיבת הוועדה שכינס נתניהו בחשאיות, ובה ביקש מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי לגבש המלצות לפיהן יינתן היתר גורף לפעילות הענף בשבת. הצורך בהיתר כזה נולד בעקבות עתירה של גורמים בענף הכדורגל שדרשו לאסור את המשחקים בשבת לאור כך שהענף פועל מבלי שקיים לו היתר. כדי להימנע ממצב שבו בג"ץ יאסור בהחלטתו את פעילות הענף, המדינה טענה כי נדרש להוציא היתר כזה, ולצורך כך פעל נתניהו כדי לכנס את הוועדה.

לקריאה נוספת
הרבנות הראשית נגד כדורגל בשבת: "אסור לנו לשתוק על זה"
בלחץ החרדים: נתניהו מעכב את ההיתר למשחקי כדורגל בשבת
הפרוטוקול נחשף: נתניהו הורה להתיר כדורגל בשבת - ללא נציג חרדי בוועדה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
לא יתנגדו. נתניהו עם דרעי וליצמן/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראשי המפלגות החרדיות זעמו על כוונת נתניהו, אך הודו כי לא יחוללו על כך משבר קואליציוני. "התערבות שלנו תעשה רק נזק", אמרו אז גורמים ביהדות התורה. "באופן טבעי כמעט ולא מתקיימים משחקים בשבת, כל צעד שלנו יעורר התנגדות ויגרור תוצאה הפוכה".

עם זאת, כוונתו של נתניהו גררה תגובות קשות בעולם הרבני החרדי. הרבנות הראשית לישראל כינסה ישיבה מיוחדת במהלכה התבטאו הרבנים החברים בה כי "אסור לשתוק על כך". הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף האשים בשיעורו את נתניהו שהוא יגרום לכך שרבים יחללו בעקבות כך שבת והאופוזיציה החרדית, בה גם השר לשעבר אלי ישי תקף את חבריו מהמפלגות החרדיות על כך שלא עושים מספיק כדי לעצור זאת.

עוד באותו נושא

נזקים במיליארדים וסגירת הענף: הדוח שמזהיר מביטול הכדורגל בשבת

לכתבה המלאה
אצטדיון טדי ריק, בית"ר ירושלים בני יהודה. ברני ארדוב
"התערבות תעשה רק נזק".אצטדיון טדי בירושלים/ברני ארדוב

חרף המתקפות מבית, ראשי הסיעות החרדיות לא יתנגדו היום למתן ההיתר בעקבות סיכום שהתקבל בנובמבר האחרון לפיו נתניהו יקדם שני חוקים שיצמצמו פעילות בשבת במרחב הציבורי, בהם חוק המרכולים, והחרדים לא יתנגדו לאישור היתר לענף הכדורגל.

רועי לחמנוביץ', מנכ"ל קואליציית שבת שוויון האשים את ראשי המפלגות החרדיות על כך שהם מוותרים על עקרונותיהם. "מדהים לראות שראשי הסיעות החרדיות והדתיות ממלאים באדיקות אחר הסיכומים בכל הקשור לוויתור על מרכיבי השבת ונאלמים ונעלמים כאשר מגיע השלב בו הם צריכים להתעקש על עקרונותיהם", אמר. לחמנוביץ' תהה "האם חוק המרכולים עשה משהו לתדמיתה של השבת בישראל? רק נזק. האם מישהו מהסיעות הדתיות או החרדיות ניסה ליצור חלופה אחרת לתועלת השבת הישראלית? חס וחלילה".

השר חיים כץ, בפתח ישיבת הממשלה 24 בדצמבר 2017. הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
השר חיים כץ/מערכת וואלה! NEWS, הדס פרוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully