וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשלו בטסט: עבודות שירות לבוחנים שאישרו קטנועים מבלי לבדוק

19.2.2018 / 21:56

השניים נתפסו לאחר חקירה בה פעל גם סוכן משטרתי, ולאחר שנהגו לאשר כלי רכב מבלי שנבדקו. בנוסף, על המאכער שהעביר לשניים את המסמכים, נגזרה שנת מאסר וכן קנס בגובה 10,000 שקלים. בית המשפט: "מדובר במסכת מרמתית פשוטה"

מבחן צמיגי חורף אופנועים קטנועים. ראובן סביו, מערכת וואלה!
הקטנועים התקולים אושרו לשימוש/מערכת וואלה!, ראובן סביו

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) עונשי עבודות שירות על בוחני רכב שהעבירו קטנועים טסט מבלי לבדוק אותם. השופט בני שגיא ציין בגזר דינו כי למרות ששני הבוחנים אישרו גם קטנועים תקולים, העובדה שהם הובאו אליהם על ידי סוכן משטרתי, מהווה נסיבה מקלה.

בגזר הדין שניתן היום הוטל עונש של חצי שנה של עבודות שירות על אלחנן פינגרש, בוחן במכון דינמומטר. לפי האמור בכתב האישום המתוקן, שהוגש במסגרת הסדר טיעון, במשך שנה וחצי בכמה הזדמנויות שונות, חתם פינגרש על טפסי תקינות והנפיק תעודות תקינות לקטנועים שונים שמסמכיהם הובאו לו על ידי המאכער מבלי שבדק אותם. בשניים מהמקרים, אלו שבהם פעל הסוכן המשטרתי, מדובר היה בקטנועים תקולים. בנוסף לעונש עבודות השירות, על פינגרש הוטל קנס של 5,000 שקלים.

שליח על קטנוע. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
"מסכת מרמתית פשוטה"./ניר בן טובים, ניר בן-טובים

על בוחן אחר, נתן יעקב גל, שהודה והורשע בשני מקרים בכך שהנפיק תעודות תקינות לקטנועים שונים מבלי שבדק אותם, הוטל עונש של שלושה חודשי עבודות שירות וקנס של 3,000 שקלים. על הגורם המתווך מאחורי החבורה, יחזקאל לוי, שהיה הגורם המקשר בין המקרים השונים, הוטל עונש חמור יותר של 12 חודשי מאסר בפועל, קנס של 10,000 שקלים, וחילוט של 5,000 שקלים.

"כתב האישום לא כולל התייחסות לתמורת כספית כלשהי שקיבלו הבוחנים תמורת מעשיהם ולא נטען כי היה כזה", כתב השופט בני שגיא בגזר הדין. "בסופו של יום, מדובר במסכת מרמתית פשוטה יחסית, ולא בתכנית עבריינית מורכבת ומסועפת... מדובר בעובדי ציבור שאינם נמנים על המעגל המרכזי של מקבלי ההחלטות, ולא ניתן לומר כי מדובר בבעלי תפקיד בכירים".

מעו"ד בועז קניג, המייצג את פינגרש, נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה תקדימית של בית המשפט. טענותיי התקבלו אחת לאחת וקבע כי באופן יוצא דופן דווקא עובד הציבור שעונשו לכאורה אמור להיות חמור יותר ירצה עונש של שישה חודשי עבודות שירות בלבד זאת בשל נסיבות אישיות, בעוד ה'מאכער' שהפעיל את מרשי נשלח לעונש מאסר מאחורי סורג ובריח. בנוסף לכך, גם עבירות השוחד שהיוו את החשד המקורי כנגד מרשי, 'נפלו' מהפרשיה ועובדה זו אף היא תרמה לתוצאה המקלה אותה השית בית המשפט על מרשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully