וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי המוני ועריפת ראש: כך מושמדת אוכלוסיית האורנגאוטנים

המשטרה באי בורנאו באינדונזיה עצרה ארבעה חקלאים, המואשמים כי הרגו את קוף האדם ב-130 יריות. זאת אחרי תקרית נוספת שבה נמצאה גופה ערופת ראש. מאז 1999, מתו יותר מ-150 אלף אורנגאוטנים - כמחצית מכלל האוכלוסייה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארבעה אזרחי אינדונזיה נעצרו בעקבות מותו של אורנגאוטן, שנורה 130 פעמים עם רובה אוויר - כך מסרה היום (שני) המשטרה במדינה. החשודים, חקלאים מהאי בורנאו, הודו כי הרגו את הקוף המצוי בסכנת הכחדה מאחר שהוא הרס את גידוליהם במטע של אננסים ושמן דקלים.

"הם רצו להבריח אותו, אבל מעשיהם הביאו למותו", אמר ראש מחוז המשטרה, טדי ריסטיוואן. החשודים, שנעצרו בשבוע שעבר, יואשמו בהרג של בעל חיים מוגן ועונשם עלול להיות עד חמש שנות מאסר וקנס של 7,400 דולר. חשוד נוסף, נער בן 13, שוחרר בשל גילו.

אורנגאוטן אוחזת בגור במרכז שיקום בבורנאו, 2004. רויטרס
אורנגאוטן ובנה במרכז שיקום בבורנאו/רויטרס

האורנגאוטנים בבורנאו ובסומטרה, גם היא אי של אינדונזיה, מסווגים כמין בסכנת הכחדה חמורה על ידי האיגוד הבינלאומי לשימור של הטבע. מספר האורנגאוטנים שנור בסומטרה מוערך בפחות מ-15 אלף פרטים, ואילו בבורנאו - המחולק בין אינדונזיה למלזיה - 54 אלף.

אוכלוסיית האורנגאוטנים בבורנאו הושמדה בקצב מבהיל - כמחצית ממנה, כ-150 אלף פרטים, צומצמה מאז 1999. זאת בעיקר בשל כריתת יערות והרס בתי הגידול שלהם, וכן בשל תקיפות של תושבים ושל עובדי מטעים הרואים בהם גורמים מזיקים, לצד צידים המוכרים אותם כחיות מחמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully