וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הפשע השתלטו על ריו - וצבא ברזיל נשלח לשחרר את העיר

הנשיא הפקיד את הביטחון בעיר בידי גנרל בעיר, בשל התפשטות "סרטן" האלימות שפגע גם בקרנבל השנתי. החיילים יצטרפו לשוטרים, שלא מצליחים להתמודד עם הפשע המאורגן

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

צבא ברזיל נשלח לריו דה ז'נרו בשל השתוללות הפשע המאורגן וחוסר יכולתה של המשטרה לעצור את האלימות. הנשיא מישל טמר, שמינה גנרל לפקח על הביטחון בכרך שבו חיים כ-12 מיליון איש, השווה את האלימות ל"סרטן" ואמר כי ארגוני הפשע השתלטו למעשה על המדינה.

הצבא יפקח על המשטרה ועל שירותי ביטחון אחרים, בפיקודו של הגנרל וולטר סוזה ברגה נטו, שעומד בראש הפיקוד המזרחי של הצבא. הוא זכה לשבחים על חלקו בתיאום הביטחוני לקראת האולימפיאדה בריו ב-2016. לפי ההערכות, הוא יחזיק בסמכות לפחות עד לסוף השנה.

חיילים מצבא ברזיל מסיירים בריו דה ז'נרו, ינואר 2018. רויטרס
חיילים בריו/רויטרס

הנשיא חתם על הצו לפריסת הצבא בריו בעקבות בקשתו של המושל, לואיש פרננדו פזאו, שראה את הקרנבל השנתי בעיר רווי באלימות. שלושה שוטרים נהרגו במהלך עימותים אלימים בימי הקרנבל, לצד מעשי ביזה ברחבי העיר ושוד של תיירים. לדברי המושל, כניסת הצבא היא הדרך היחידה לעצור את כנופיות הפשע החמושות.

טמר אמר כי הוא נאלץ לנקוט "צעדים קיצוניים" לנוכח הנסיבות. "הממשלה תיתן תשובות קשוחות וברורות, תנקוט את כל הצעדים למיגור הפשע המאורגן", אמר נשיא ברזיל.

כבר עתה מסיירים כוחות צבא בעיר, אך הם מתמקדים בפבלות. בעקבות הכרזת הנשיא, נוכחות הצבא צפויה להיות מורגשת בכל רחבי המטרופולין של ריו ובחלקים נוספים במדינת המחוז. זאת הפעם הראשונה מאז תום המשטר הצבאי ב-1985 שבה הצבא מקבל סמכות כה רבה במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא ברזיל מישל טמר מכריז על פריסת כוחות צבא בריו דה ז'נרו, 16 בפברואר 2018. רויטרס
נקט "צעדים קיצוניים". נשיא ברזיל טמר מכריז על שליחת הצבא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully