וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העבירו מסרים למתכנני ההפיכה": מאסר עולם לשישה עיתונאים בטורקיה

18.2.2018 / 14:21

בית משפט גזר עונש כבד על העיתונאים, בהם שני אחים, שהורשעו בסיוע לקושרים נגד ארדואן ב-2016. ארגוני זכויות אדם וגופים בינלאומיים גינו זאת בחריפות וקראו לשחרורם. "מתקפה חסרת תקדים על חופש הביטוי"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: ארדואן מאיים על יוון ועל קפריסין)

שישה עיתונאים טורקים נשלחו למאסר עולם בטענה כי הם סייעו למתכנני ההפיכה הכושלת ב-2016. זאת על אף פסיקה של בית המשפט העליון, שהורה על שחרורו של אחד מהם. מהמט אלטן, פרופסור לכלכלה ועיתונאי, ואחיו אהמט, גם הוא עיתונאי, הורשעו בכך שהעבירו מסרים מקודדים במהלך תכנית טלוויזיה יום לפני המרד. נזיל איצ'ק, עיתונאי בכיר נוסף, היה גם הוא בין חברי הקבוצה.

לפי סוכנות הידיעות הממלכתית אנאדולו, השישה נמצאו אשמים ב"ניסיון לשנות את הסדר החוקתי באמצעות כוח". שלושה מהם נמצאים במעצר כבר כמעט חצי שנה. כולם הכחישו את המיוחס להם.

העונש, שהוטל ביום שישי, גרר ביקורת חריפה מצד ארגוני זכויות אדם וגופים בינלאומיים, כולל מהאו"ם ומטעם מומחים לחופש העיתונות בארגון OSCE, שקראו לטורקיה לשנות את ההחלטה. מאז ניסיון ההפיכה, גבר החשש מפני עצמאותה של מערכת המשפט תחת הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. יותר מ-50 אלף נעצרו ויותר מ-150 אלף איש אחרים פוטרו או הושעו מעבודתם.

"העונשים הכבדים אינם מתקבלים על הדעת והם מתקפה חסרת תקדים על חופש הביטוי והתקשורת בטורקיה", נמסר מלשכת זכויות האדם של האו"ם.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: שישה נפגעו במתקפה כימית של טורקיה בצפון סוריה
בנות 9 יכולות להתחתן - אך לא לרקוד: הדת משתלטת על טורקיה
עיתונאים וזמר פופ: משפט ראווה של מתנגדי ארדואן נפתח בטורקיה

שוטר וחייל מחוץ לבית משפט באיסטנבול, טורקיה, שבו נידון עיתונאי גרמני, 16 בפברואר 2018. AP
שוטר וחייל מחוץ לבית המשפט באיסטנבול/AP

בית המשפט החוקתי בטורקיה, הערכאה הגבוהה ביותר במדינה, קבע לאחרונה כי יש לשחרר את מהמט אלטן בטענה כי מעצרו מפר את זכויותיו. ואולם, בית המשפט הפלילי דחה את הבקשה והחליט להשאירו בכלא עם המשך מעצרו.

עונשם של ששת העיתונאים הוטל באותו יום שבו בית משפט אחר הורה על שחרורו של דניז יוצ'ל, עיתונאי גרמני- טורקי שהוחזק במעצר בשנה האחרונה בטרם החל משפטו. מעצרו גרם למשבר ביחסים בין אנקרה לברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully