וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו את הצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים

18.2.2018 / 12:26

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק הממשלתית של שר הביטחון ליברמן, שמטרתה לקזז את המשכורות שמשלמת הרשות הפלסטינית למחבלים מהתקציב שמעבירה לה ישראל. "בקרוב יבוא סוף לתיאטרון האבסורד", אמר ליברמן

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לקיזוז משכורות מחבלים. סוכם כי קודם אישורה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת היא תשוב לאישור נוסף בוועדה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר לאחר אישור ההצעה: "הצעת חוק 'קיזוז משכורות מחבלים' שיזמתי, אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה. בקרוב יבוא סוף לתיאטרון האבסורד הזה וכספי משכורות המחבלים שניקח מאבו מאזן, ישמשו למניעת טרור ולפיצוי קורבנות".

אביגדור ליברמן, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

"קיזוז משכורות מחבלים" הינה הצעה ממשלתית שיזם ליברמן, ומטרתה לקזז את המשכורות שמשלמת הרשות הפלסטינית למחבלים מהתקציב שמעבירה לה ישראל. הצעת החוק הזו נולדה בעקבות קידומה של הצעה דומה בכנסת שהגיש ח"כ אלעזר שטרן. ההצעה של שטרן אושרה בקריאה טרומית, אך הקואליציה התנתה את קידומה בכפוף להצעה ממשלתית חדשה שתוגש. השבוע קיימה ועדת חוץ והביטחון של הכנסת דיון על כך שבמהלכו מתחו חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה ביקורת על כך שההצעה אינה מקודמת בשל התנגדות של משרדי ממשלה לסעיפים בה.

משרד הביטחון חשף לאחרונה כי תשלומי הרשות הפלסטינית לאסירים פלסטינים, לאסירים משוחררים, למשפחות מחבלים ולפצועים מגיעים להיקף אדיר של כ?1.2 מיליארד שקל בשנה. מדובר במימון טרור ותמריץ. מהנתונים עולה כי מחבלים מקבלים סכומי כסף גדולים מידי חודש. כך למשל, מחבל תושב ישראל נשוי עם שלושה ילדים המרצה מאסר עולם מקבל בכל חודש 10,950 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully