וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: הממשלה הכריזה על מצב חירום אחרי התפטרות ראש הממשלה

שר הביטחון הודיע כי המחאה האלימה במדינה עדיין נמשכת וכי ייאסרו הפגנות והפצת פרסומים שעלולים להתסיס את האווירה. זאת אחרי שראש הממשלה התפטר כדי לאפשר רפורמות פוליטיות, הכוללות שחרור אלפי אסירים

ממשלת אתיופיה הכריזה על מצב חירום, שלפי שר ההגנה, יימשך שישה חודשים. ההכרזה ביום שישי הגיעה יממה לאחר שראש הממשלה, היילמריאם דסלן, הודיע במפתיע על התפטרותו ברקע גל המחאות במדינה המזרח-אפריקנית.

"התפרצויות אלימות נמשכות בחלקים שונים של המדינה והממשלה אוסרת על הפגנות, לצד איסור על הכנה והפצת פרסומים שעלולים להסית ולזרוע פילוג", אמר שר ההגנה, סיראז' פגאסה. "הממשלה ניסתה בעבר לעצור את האלימות, אך אובדן החיים נמשך, רבים נעקרו מבתיהם ותשתיות כלכליות נפגעו". לדבריו, הממשלה צפויה להכריז על צעדים נוספים.

דסלן הוא ראש הממשלה המכהן הראשון בהיסטוריה המודרנית של אתיופיה שמכריז על התפטרותו. בנאום שנשא בשידור חי, אמר כי עושה זאת כדי לאפשר לרפורמות לעבור בצורה חלקה. יום למחרת, הודיעה הממשלה על מצב חירום. עתה, הפרלמנט, הנשלט כולו על ידי הקואליציה השלטת המורכבת מארבע מפלגות, צפוי לאשרר זאת בתוך שבועיים.

עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון, בישופטו, אורומיה, אתיופיה, 2 באוקטובר 2016. מתוך טוויטר, צילום מסך
עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון, בישופטו, אורומיה, אתיופיה, 2 באוקטובר 2016/צילום מסך, מתוך טוויטר

אתיופיה היא הכלכלה הגדולה ובעלת הצמיחה הגבוהה ביותר במזרח אפריקה והיא משמשת בעלת ברית חשובה של המערב במאבק בטרור האסלאמי. עם זאת, עשרות אלפים נעצרו מאז גל ההפגנות ב-2015 וב-2016 במחוזות אמהרה ואורומיה, המאוכלסים ביותר במדינה.

המחאה החלה בעקבות תכנית של הממשלה להרחיב את הבירה אדיס אבבה, אך זו לבשה אופי פוליטי ודרשה שינוי עמוק בשיטת המשטר. מאות נהרגו ועשרות אלפים נעצרו, אך גם מצב חירום שהוטל בין אוקטובר 2016 לאוגוסט האחרון לא דיכא את המהומות.

מאז ינואר, החלה הממשלה גם לשחרר אלפי אסירים שהורשעו בהשתתפות בהפגנות ובעבירות נגד המדינה וסגרה בית כלא ידוע לשמצה בבירה. עם זאת, האופוזיציה לא התרצתה והיא דורשת רפורמות מרחיקות לכת יותר ובחירות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully