וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ויוטיוב השתפו בכנס אקטיביזם פלסטיני - וישראל דרשה הסברים

18.2.2018 / 9:36

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, חברות הענק שלחו נציגה לכנס שנערך ברמאללה בחודש הקרוב, שם הסבירה כי לעתים על החברות להסיר תכני טרור בגלל המדיניות האמריקנית ולא בשל בעיה מוסרית. ארדן דרש הבהרה: "לא רק בגלל חוקיות, אלא בגלל עקרונות"

עריכה: יאיר דניאל

ישראל החלה למחות בחודש שעבר נגד חברות הענק גוגל ויוטיוב, שהשתתפו בכנס אקטיביזם דיגיטלי פלסטיני ברמאללה. בין היתר, דרשה ישראל הבהרות בעניין התבטאויותיה של נציגת החברות בכנס, שממנה השתמע כי החברה מתנצלת על פעילות נגד ארגוני טרור.

"כשאנחנו כותבים את הקווים המנחים, צריך לאזן בין חופש הביטוי ובין חוקים שיש שם בחוץ", אמרה אוואב שיבלי בכנס. "יש חוקים בארצות הברית שאומרים שאנחנו לא יכולים לארח חשבונות של ארגוני טרור כפי שהם מוגדרים על ידי ארצות הברית. אם לא נמלא אחר זה - יוטיוב ייסגר". בעקבות הדברים, השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן פנה במכתב להנהלת יוטיוב וגוגל בו דרש להבהיר כי החברות מתנגדות לתכני טרור והסתה, "לא רק בגלל מגבלות חוקיות אלא בגלל עקרונות מוסריים", ולבחןן מחדש את השתתפותם של נציגי החברה בכנסים של ארגונים המעורבים בדה-לגיטימציה של ישראל.

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, בחודש שעבר השתתפו נציגים רשמיים של גוגל, יוטיוב ופייסבוק בכנס שנועד לשפר את השימוש הפלסטיני בכלים דיגיטליים ולדון ב"הפרות ישראליות" של זכויותיהם הדיגיטיליות של הפלסטינים, לצד דוברים של ארגונים עם קשרים ל"החזית העממית", בכירים בארגוני BDS וארגוני זכויות אדם פלסטיניים שפועלים נגד ישראל בשנים האחרונות בזירת החרם והלוחמה המשפטית.

BDS FACEBOOK. עיבוד תמונה
BDS FACEBOOK/עיבוד תמונה

שיבלי, שמוגדרת כמומחית מדיניות יוטיוב בגוגל, דיברה בכנס על חשיבותו ההקשר בתיעוד אלימות, ואמרה ש"כל עוד יש קונטקסט התוכן מאושר", אך מדבריה השתמע כי הסיבה להימנעות מחשבונות של ארגוני טרור, נובעת מחוקים בארצות הברית האוסרים על כך. היא הוסיפה גם שהיא "מכירה היטב את האמרה שלוחם חופש של אדם אחד הוא טרוריסט של מישהו אחר".

במשרד לנושאים אסטרטגיים עקבו אחר הכנס ובעקבות הדברים השר ארדן שיגר מכתב לבכירי גוגל ויוטיוב בישראל ובקליפורניה, ובו מחה על השתתפותה "המקוממת" של נציגת החברה בכנס. "המשמעות הברורה של דבריה היא שאלמלא החוקים בארצות הברית, המגבילים את פעילות יוטיוב, היא תהיה מוכנה לארח חשבונות של ארגוני טרור פלסטיניים", כתב ארדן במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS.

"תכני טרור שהופצו ברשתות חברתיות עלו בחייהם של מאות חפים מפשע בישראל ובעולם יוטיוב, גוגל, פייסבוק וחברות IT אחרות חייבים ללכת למרחקים גדולים יותר כדי למנוע מהפלטפורמות שלהם להיות מנוצלים להסתה לטרור. ישראל, ארצות הברית וכל הדמוקרטיות הלוחמות בטרור מצפות מהחברות האלה להבהיר את העקרונות שלהן ולהתנער ולדחות ערכית כל סוג של תוכן טרוריסטי. דחייה זו חייבת לבוא לידי ביטוי בהצהרות של נציגי החברה בכל ההקשרים, גם במקרים בהם הקהל כולל תומכים של קבוצות טרור כאלה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
השר לבטחון פנים גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בנושא אי הפללת צרכני קנאביס בבימ"ש מחוזי תל אביב, 26 בינואר 2017. מגד גוזני
השר ארדן/מגד גוזני

במכתב תשובה לארדן, הבהירה גוגל כי מדיניות החברה היא "הסרה מהירה מהשרתים של תכני טרור והסתה, וכחלק מהמחויבות הזו אנחנו אוסרים לחלוטין העלאה של תכנים שמופקים או מופצים על ידי ארגוני טרור". מנהלת קשרי הממשל של יוטיוב, ג'וניפר דאונס, הסבירה במכתב כי השתתפותה של נציגת החברה בפורום היא חלק מעבודה עם ארגוני חברה אזרחית ברחבי העולם שכוללת "חינוך של קבוצות שונות על הקווים המנחים של הקהילות שלנו וכיצד מיישמים אותנו", אך לא התייחסה לגופו של עניין לטענות שארדן העלה לגבי השתתפותה של נציגת החברה בכנס לצד בכירים בארגונים שפועלים נגד ישראל או עם קשרים לארגוני טרור.

עם זאת, היא כן הבהירה כי התבטאויתיה של שיבלי אינן מייצגות את מדיניות החברה. "גוגל ויוטיוב מחויבות לסיוע בהתמודדות עם טרור ברשת בגלל שקיצוניים וטרוריסטיים מחפשים לתקוף ולשחוק לא רק את ביטחוננו אלא גם את הערכים שהופכים את החברות שלנו לפתוחות וחופשיות. זהו אתגר מורכב וסוחף ואנחנו מחויבים למלא את חלקנו". ביוני האחרון, מציינת דאונס במכתב, יוטיוב הרחיבה את מאמציה לזהות ולהסיר במהירות תוכן שמפר את מדיניות סינון התכנים של החברה. מאז, לטענת החברה, כמעט 50% מהתכנים האלימים והקיצוניים שזוהו הוסרו תוך שעתיים, ו-70% מהתכנים תוך שמונה שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully