וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר לפוליטיקה: מיט רומני יתמודד על מושב לסנאט

המועמד הרפובליקני שהפסיד לאובמה ב-2012 צפוי לזכות בקלות בבחירות ביוטה השמרנית, והוא יחליף סנאטור שהיה אחד מתומכיו הבולטים של טראמפ. רומני, שהיה מועמד לתפקיד בממשל, תקף את מדיניותו: וושינגטון שולחת מסר שהיא אינה רוצה מהגרים"

מיט רומני, מועמד לנשיאות ארה"ב, נואם ביוטה. מרץ 2016. רויטרס
שמר על פרופיל נמוך מאז הפסדו לאובמה. רומני, 2016/רויטרס

מיט רומני, לשעבר המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, הכריז אתמול (שישי) כי יתמודד בבחירות לסנאט מטעם מדינת יוטה. זאת בזמן שתקף את הנשיא דונלד טראמפ, ששקל לצרפו לממשלו לאחר ניצחונו בבחירות ב-2016.

בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, אמר מושל מסצ'וסטס לשעבר כי וושינגטון "שולחת מסר" ולפיו היא אינה מעוניינת במהגרים. רומני נחשב כמועמד בטוח להחליף את הסנאטור היוצא מיוטה, אורין האץ'. רומני, שהפסיד לברק אובמה בבחירות ב-2012 ומאז שמר על פרופיל נמוך, הבטיח כי מדינתו תשמש מודל לחיקוי עבור וושינגטון. "יוטה מקבלת בברכה מהגרים מכל העולם".

נשיא ארצות הברית הנבחן דונלד טראמפ בפגישה עם מיט רומני, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
כמעט קיבל את משרת שר החוץ. רומני בארוחה עם טראמפ, 2016/רויטרס

האץ' הוא אחד מתומכיו הבולטים של טראמפ בקרב הרפובליקנים בסנאט, והנשיא אף ניסה לשכנעו להתמודד על כהונה נוספת. הוא הסנאטור הרפובליקני הוותיק ביותר המכהן כיום, עם שבע כהונות תחת אמתחתו. הוא נבחר לראשונה ב-1976, אך הודיע בדצמבר כי יפרוש מתפקידו.

רומני אמנם הועלה כמועמד אפשרי לתפקיד שר החוץ בממשלו של טראמפ, אך במהלך קמפיין הבחירות הוא תקף ללא הפסקה את המועמד הרפובליקני. "הבטחותיו חסרות ערך כמו תואר מאוניברסיטת טראמפ", תקף רומני ב-2016, אך טראמפ לא נותר חייב וכינה אותו "מועמד כושל" בשל הפסדו לאובמה.

טראמפ טרם התייחס להכרזתו של רומני כי יתמודד בבחירות ביוטה השמרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully