וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רוסיה אחראית למתקפת הסייבר הנרחבת אשתקד - ותישא בתוצאות

16.2.2018 / 0:39

בהודעה תקיפה, הזהיר הבית הלבן את מוסקבה מפני "השלכות בינלאומיות" אחרי שייחס לצבא רוסיה אחריות להפצת תכנת הכופר ששיתקה את אוקראינה וחלקים אחרים בעולם: "זאת מתקפת הסייבר היקרה וההרסנית בהיסטוריה". במוסקבה מכחישים

צילום: שי מכלוף ויותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ג'וליאני משבח את יכולות אבטחת הסייבר של ישראל)

ארצות הברית האשימה אמש (חמישי) את רוסיה באחריות למתקפת סייבר נרחבת שאירעה בשנה שעברה ושיתקה את אוקראינה, בטרם התפשטה למקומות נוספים בעולם. וושינגטון הזהירה כי מוסקבה תישא בתוצאות על הפצת תכנת הכופר "NotPetya" ביוני האחרון.

הודעת הבית הלבן נמסרה כמה שעות אחרי הודעה דומה מצד ממשלת בריטניה, שהצטרפה להערכות שכבר פורסמו על ידי מומחי סייבר רבים במגזר הפרטי.

"ביוני 2017, הוציא לפועל צבא רוסיה את מתקפת הסייבר ההרסנית והיקרה בהיסטוריה", מסרה דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס. "המתקפה התפשטה ברחבי העולם וגרמה נזק של מיליוני דולרים באירופה, באסיה ובאמריקה".

לדבריה, המתקפה הייתה "חלק מהמאמצים המתמשכים של הקרמלין לפגוע ביציבות אוקראינה וסימן נוסף למעורבותה בסכסוך המתמשך". היא הזהירה כי זאת "מתקפת סייבר פרועה וחסרת אבחנה, שתוביל להשלכות בינלאומיות".

לקריאה נוספת בנושא
מתקפת סייבר גלובלית: חברות רבות הותקפו על ידי תוכנת כופר

מסך מחשב בו מוצגים שמות הקורבנות במתקפת הסייבר הגלובלית 27 ביוני 2017. חברת אבטחת המידע ESET ישראל, צילום מסך
ההודעה שהופיעה במחשבים שנפגעו ממתקפת הסייבר/צילום מסך, חברת אבטחת המידע ESET ישראל

רוסיה כבר הכחישה את אחריותה למתקפת הסייבר. לטענתה, ההאשמות הללו הן חלק מקמפיין "רוסופובי" שמנהלות חלק ממדינות המערב. מוסקבה גם מכחישה כי מעורבת ישירות במלחמה במזרח אוקראינה, שבה מנהלים בדלנים פרו-רוסים התקוממות נגד השלטון המרכזי בקייב.

(עדכון ראשון: 23:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully