וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הורה לעצור הזזת מחסום ליד י-ם - העירייה המשיכה בעבודות

תושבי הכפר הפלסטיני וולאג'ה עתרו להפסקת העבודות להעתקת המחסום, שלטענתם ימנע מהם גישה לשטחים חקלאיים שלהם. "הדברים נעשים במסווה של 'צורך ביטחוני' כשאין הדבר כך", נכתב בעתירה. לקראת חצות קיבל ביהמ"ש את בקשת העירייה וביטל את הצו הזמני

ללא קרדיט

עיריית ירושלים המשיכה אתמול (חמישי) בעבודות להזזת מחסום בדרום העיר חרף צו זמני של בית המשפט לעניינים מינהליים שאסר זאת, לבקשת תושבי הכפר הפלסטיני וולאג'ה. לקראת חצות קיבל בית המשפט את בקשת העירייה לביטול הצו.

השבוע אישרה הוועדה למתקנים ביטחוניים את התוכנית להזזת מחסום עין יעל לבקשת משרד הביטחון וקבעה כי זו החלופה הטובה ביותר לצורך השיקולים הביטחוניים. הזזת המחסום לקצה השטח המוניציפלי של העיר מעבירה למעשה כאלף דונם של קרקעות חקלאיות מהצד הפלסטיני לצד הישראלי, ובכך מנתקת את תושבי וולאג'ה מאדמות חקלאיות ומונעת מהם גישה למעיין עין חניה שנמצא כעת בצד הפלסטיני של המחסום. חלק גדול מהשטח שיועבר מתוכנן להפוך לפארק מטרופוליני של ירושלים.

עבודות להזזת מחסום עין יעל, 15 בפברואר 2018. אביב טטרסקי, מערכת וואלה! NEWS
עבודת הזזת המחסום ליד וולאג'ה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אביב טטרסקי

הכפר נמצא בחלקו בשטח שסופח לירושלים, ותושביו הגישו התנגדויות לתוכנית וטענו כי הזזת המחסום נועדה "לאפשר השתלטות של העירייה ותושבי ירושלים על שטח הפארק, והדרת תושבי וולאג'ה והתושבים המקומיים מהפארק. הדברים נעשים במסווה של 'צורך ביטחוני' כשאין הדבר כך בפועל כלל ועיקר". עוד הם טענו כי מטרת התוכנית "לייחד את המעיין באופן בלעדי לציבור מסוים, לציבור היהודי של תושבי ירושלים". אולם הוועדה דחתה התנגדויותיהם, כמו גם את התנגדויות תושבי הר גילה שביקשו להזיז את המחסום ממזרח להתנחלות.

"הוועדה שוכנעה כי מיקום המחסום העתידי תואם לתוואי גדר הביטחון ועתיד ליצור רצף בטחוני במרחב", נכתב בהחלטה. "מיקום המחסום המתוכנן מהווה חלק חשוב בתפיסת הביטחון שנועדה למנוע מעבר מפגעים לירושלים ולעורף המדינה, מיקום המחסום יסייע בהרחקת איומים פוטנציאליים ממוזיאון עין יעל, מגן החיות התנ"כי, מעין חנייה ומשכונות דרום ירושלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עבודות להזזת מחסום עין יעל, 15 בפברואר 2018. אביב טטרסקי, מערכת וואלה! NEWS
עבודת הזזת המחסום ליד וולאג'ה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אביב טטרסקי

שלשום החלה העירייה בעבודות לקראת הזזת המחסום, אולם התושבים הגישו בקשה לצו הפסקת עבודות. בעתירה, נטען כי העירייה החלה בעבודות ללא היתר בנייה וזאת על אף שמדובר במתקן ביטחוני. עוד נטען, כי לא ניתן לתושבים זמן לפנות לבית המשפט נגד אישור התוכנית בטרם החלו העבודות "וזאת כדי לבצע מחטף וליצור עובדה מוגמרת ולמנוע מהעותרים לממש את הזכות הבסיסית שלהם לגשת לבית המשפט". בעקבות זאת הוציא בית המשפט צו ארעי האוסר על העירייה להמשיך בעבודות עד לקבלת החלטה אחרת.

בשעות הערב הגישה העירייה בקשה לביטול הצו. בבקשה נכתב כי יש להשלים את העבודות שכן "עצירת העבודות בשלב זה עלולה לגרום סכנה בטיחותית חמורה". כמו כן, צוין כי העבודות נעשו לבקשת משטרת ישראל "על מנת למנוע חשיפת תושבי ירושלים בתוך התחום המוניציפלי של העיר לאיום ביטחוני ממשי". עוד טוענת העירייה כי מדובר בעבודות זמניות על שטחים שבבעלותה וניתן להחזיר את המצב בהם לקדמותו ככל שיחליט כך בית המשפט. בית המשפט קיבלה את הטיעונים וביטל את הצו.

עבודות להזזת מחסום עין יעל, 15 בפברואר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
עבודת הזזת המחסום ליד וולאג'ה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, --

בא כוחם של התושבים ומועצת הכפר עו"ד ג'יאת נאסר אמר כי "למרות שהוצא צו בית המשפט ונמסר לעירייה בשעה 15:30, העירייה ממשיכה לעבוד במקום. מדהים שרשות ציבורית לא מכבדת צו בית משפט. הגשתי בקשה לביזיון בית המשפט נגד העירייה, ואני אראה מה יעשה בית המשפט. בפועל ממשיכים לעבוד".

"בניית המחסום קילומטר ממיקומו של המחסום הנוכחי היא לא עניין ביטחוני אלא השתלטות על קרקעות פלסטיניות", אמר אביב טטרסקי מארגון "עיר עמים". "ראש עיריית ירושלים כל כך להוט לעשות זאת עד שהוא מפר בצורה בוטה את הוראות החוק הישראלי. צריך לחקור את האופן שבו ראש העירייה ניצל ניצול ציני את הצורך של תושבי ירושלים בביטחון בשביל מעשה מושחת שכזה".

העירייה: "העבודות במקום מבוצעות על פי דין"

מעיריית ירושלים הוסיפו כי "לפני למעלה משנה הוחלט בעצה אחת של גורמי הביטחון צה"ל, משרד הביטחון, משטרת מחוז ירושלים ועיריית ירושלים על העתקת מחסום עין יעל ומיקומו מחדש בסמוך לגבול השטח המוניציפלי של העיר. ההחלטה נבעה ממכלול של שיקולים כשהעיקרי בהם הינו השיקול הביטחוני והמבצעי בהגנת שלומם וביטחונם של תושבי ירושלים, הגנה על המשתמשים בציר התנועה ובמתקנים שלצידו, אשר ללא העתקת המחסום היו חשופים מבחינה ביטחונית".

"בהתאם לכך הוכנו תכניות לקבלת היתר בניה על ידי הרשות לפיתוח ירושלים, והן טופלו על ידי הוועדה למתקנים ביטחוניים. לאחר שמיעת המתנגדים ובהתאם למכלול השיקולים והנימוקים שעמדו לנגד עיני הוועדה, אישרה הוועדה את הבקשה וניתן היתר בנייה. את העבודות מבצעת עיריית ירושלים בהתאם לסיכום הראשוני בין הגופים ובמימון משותף של המדינה והעירייה. כל העבודות במקום מבוצעות על פי כל דין ועל פי תכניות מקצועיות הכוללת התייחסות לתנועה ולבטיחות".

(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully