וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב היד של בנימין נתניהו

25.11.2002 / 14:29

ניתוח גרפולוגי של המתמודד על ראשות הליכוד

כתב היד של בנימין נתניהו מתאפיין בשאפתנות עזה, דחף חזק להוכיח את עצמו וצורך להפגין כוח ועוצמה. שאפתנותו מתבטאת בפעילות ייחודית ומרשימה, יחד עם חינוך עצמי למשמעת ולמחוייבות אישית.

הוא מייחס חשיבות רבה לתדמיתו החברתית, וניכר שהוא חש גאווה רבה במשפחתו ובהשתייכותו החברתית. הוא מונע על ידי צורך עמוק להוכיח לסובבים אותו לקרובים לו את יכולתו. במיוחד ניכרת השפעה חזקה של דמות האב, אשר עיצבה את דרכו וכיוונה את מהלכיו, גם אם בצורה סמויה, כנראה לא לגמרי מודעת.

כלפי חוץ הוא מעורב במתרחש, מעורה בחברה ומפגין אכפתיות רבה ורצון לפעול לקידום, שינוי ושיפור פני הדברים. אולם האינטרסים שלו, שנובעים מדחף להוכיח עצמו, עומדים בעיניו לפני הכל - בצורה כפייתית. אין הוא נוטה "לנוח על זרי הפנה" והוא ממש "נלחם על מקומו" ברמה הקיומית.

האינטילגציה שלו גבוהה. הוא ניחן בכושר ניתוח מעולה, טביעת עין, הבחנה בפרטים וחושים מפותחים. הוא מבסס את הנחותיו על עובדות ונתונים בדוקים. הוא מסוגל לתכנן את יישומם ההגיוני של האמצעים העומדים לרשותו, ולהגשים את מה שהעלה בדעתו ביסודיות, תוך שימוש ביכולת לחבר בין נושאים שלכאורה אין ביניהם שום קשר.

ניכרים כושר ביצוע מפותח ויכולת לקדם את ענייניו, למרות הקשיים והמכשולים הניצבים בדרכו. הוא פועל באינטנסיביות ובדריכות, כשהוא "מתביית" על מטרתו ומסתער עליה בנחישות. המטרה מקדשת בעיניו את האמצעים, וכשהוא מגדיר לעצמו יעד, קשה לעצור את התקדמותו.

הוא שתלטן, עקשן ותקיף, פועל על פי ראות עיניו ויודע להשליט את דרכו על הסובבים אותו. לשם כך הוא נוקט בדרכים שונות. יש לו כושר ביטוי מפותח והוא יודע להציג את דברים לנוחיותו, בצורה שתקדם אותו ותחזק את טיעוניו. כאשר אינו מצליח להשיג את מבוקשו באמצעות שכנוע ובדרכי נועם, הוא משתמש בתכסיסים, מתעלם מאינפורמציה שאינה מתאימה לו ומפעיל מניפולציות על הסובבים אותו. יש לו יכולת דיפלומטית וכשרון לתמרן את מהלך העניינים ולנתבם לכיוון הרצוי לו. גם כשהוא מוצא עצמו תקוע ב"פינה", הוא יודע להיחלץ ולהמשיך הלאה. כדי להשיג את מטרותיו הוא מסוגל להתגמש, להסתגל בזריזות למתרחש ולשנות את דרכו, אם הדבר תואם את צרכיו.

נתניהו יוצר קשרים חיצוניים בקלות ובמהירות. הוא מסוגל לתקשר עם אנשים שונים ומגוונים, ויודע לבטא את עצמו בשפה קולחת, אותה הוא מתאים לבן שיחו. הוא יודע להיות חביב, לבבי ורגיש, וגם עקשן, אטום ותקיף, הכל בהתאם לנסיבות ולצרכיו.

כושר ההחלטה שלו מהיר ובוטח, החלטותיו מבוססות לעיתים קרובות על ההתרחשויות "כאן ועכשיו". גם אם יש מאחוריהן תכנון כולל ובעל ראיה ארוכת טווח, הוא סוטה מתכניותיו ללא היסוס נוכח שינויים בשטח, או כאשר תחזיותיו מתבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully