וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: התא"ל שהחזיק ציוד צבאי במכולה יעמוד לדין משמעתי

15.2.2018 / 10:44

הפרקליט הצבאי הראשי החליט שלא להגיש כתב אישום נגד תא"ל מרדכי כהנא שהחזיק ציוד צבאי ואזרחי במכולה. בהחלטתו, התחשב בכך שבמהלך החקירה לקח הקצין הבכיר אחריות מלאה על מעשיו ובשל החלטתו לסיים את שירותו הצבאי. לפני חודשים פורסם בוואלה! NEWS כי התיק ייסגר

צלמים זמניים מורשים

הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף שרון אפק, החליט להעמיד לדין משמעתי את תת-אלוף מרדכי כהנא, שהחזיק ציוד צבאי ואזרחי במכולה בבסיס בניגוד לפקודות הצבא - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! NEWS. הפרקליט הצבאי הראשי החליט להעמיד את תא"ל כהנא - ששימש קצין האיסוף הקרבי ומפקד מערך ההגנה על הגבולות - לדין משמעתי ולא להגיש נגדו כתב אישום בשל העובדה כי במהלך החקירה לקח אחריות מלאה על מעשיו ובשל החלטתו לסיים את שירותו הצבאי. כהנא יוצג בדיונים על ידי אלוף-משנה הסנגור הצבאי הראשי, רן כהן, ועל ידי סגן אריאל חברון מהסנגוריה הצבאית. החלטת הפרקליט הצבאי צפויה להתפרסם בהמשך היום. לפני כמה חודשים פורסם בוואלה! NEWS כי התיק צפוי להיסגר.

כהנא הושעה בעבר מתפקידו כקצין איסוף קרבי ראשי ומפקד מערך הגנת הגבולות למשך 14 יום בידי מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק. ההחלטה על השעייתו אושרה בידי הרמטכ"ל גדי איזנקוט. זאת, בעקבות חקירת מצ"ח שבה עלו חשדות כי קיבל והחזיק לאורך תקופה ממושכת באופן בלתי תקין ציוד במכולה שברשותו. מדובר צה"ל נמסר כי החקירה נמשכת וכי "בהתאם להתפתחויות בה יתקבלו החלטות בעניינו של הקצין".

תת אלוף מרכדי כהנא. דובר צה"ל
יסיים את שירותו הצבאי. תא"ל מרדכי כהנא/דובר צה"ל

כהנא, קצין מעוטר שפיקד בעבר על סיירת גולני ועל יחידת אגוז, חשוד כי החזיק במכולה ציוד צבאי בכמות "חריגה", בין השאר רובה קלצ'ניקוב ואקדח, לצד ציוד אזרחי, שכלל בין היתר מכונת כביסה וזוגות אופניים.

כהנא פיקד על סיירת גולני במהלך מבצע "חומת מגן" ועל יחידת אגוז במהלך מלחמת לבנון השנייה. הוא נפצע במהלך שירותו הצבאי ובעבר הרחוק נפצע בפיגוע דקירה בירושלים. הוא יוצא ישיבת ההסדר ואחיינו של הרב מאיר כהנא, מייסד תנועת כך.



אלוף-משנה רן כהן, הסנגור הצבאי הראשי וסגן אריאל חברון, שייצגו את הקצין, מסרו: "אנו מברכים על ההחלטה לסגור את תיק החקירה בצעדים משמעתיים בלבד. אנו משוכנעים שגם הליך זה, שבמהלכו ישמיע תא"ל כהנא את עמדתו המלאה, יסתיים באופן ראוי והולם. כבר בתחילת החקירה קיבל תא"ל כהנא אחריות על הדברים ועל טעויות מסוימות שביצע, אך הובהר שלא היה בהם, חלילה, היבט פלילי כלשהו. כהנא השלים שירות מפואר ורב פעלים של כמעט 30 שנים במערכי השדה והפיקוד וימשיך לתרום כמיטב יכולתו לבטחון ישראל. החלטתו לפרוש מצה"ל מעידה, כפי שעשה לאורך כל שירותו, על נטילת אחריות אישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully