וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשמיר : 14 הרוגים בקרבות בין המשטרה לטרוריסטים

25.11.2002 / 12:30

העימותים החלו לאחר שקבוצת טרוריסטים השתלטה על מקדש בחבל קשמיר ההודי; מאות מתפללים היו באותה עת במקדש; בתום מצור שנמשך שעות רבות הצליחה המשטרה להרוג שלושה מהתוקפים

14 בני אדם נהרגו בקרבות שהחלו אתמול בחבל קשמיר בעקבות השתלטות של קבוצת טרוריסטים על מקדש הודי.

קבוצת הטרוריסטים הפקיסטנית השתלטה על המקדש הקדוש להודים ראג'ונאת. מאות מתפללים הודים היו באותה עת במקדש, והטלוויזיה ההודית הראתה עשרות רבות של מאמינים נסים על נפשם ומחפשים מקומות מסתור. המשטרה מסרה כי במהלך האירוע נפצעו כ-50 מתפללים. בתום מצור שערכה המשטרה על המקדש הסתיים האירוע, ונהרגו שלושה טרוריסטים.

בבי.בי.סי דווח כי מאות אלפי צליינים הינדים מרחבי המדינה מבקרים במקדש הקדוש מדי שנה. המקדש נבנה ב-1860 על ידי המלך ההינדי של קשמיר. זו הפעם השניה השנה שטרוריסטים מתקיפים את המקדש. בהתקפה הקודמת, שנערכה בחודש מרץ, נהרגו 10 אנשים ונפצעו 15.

מנהיגה של קבוצת הטרוריסטים שוחרר בשבוע בעבר מכלאו באפגניסטן, מהלך שעורר את זעמה של הודו. בכיר הודי אמר כי המקדשים הם מטרות קלות עבור הטרוריסטים הפקיסטנים, אשר רוצים לזרוע פניקה בקרב המתפללים. הוא האשים את ראש ממשלתה החדש של קשמיר בנקיטת יד רכה כלפי הקבוצות הטרוריסטיות בחבל.

האלימות התחדשה בקשמיר יום אחד לאחר ש-12 אנשים נהרגו בעת שאוטובוס עלה על מוקש בחבל. מאז 1989 נלחמות מספר קבוצות מוסלמיות מיליטנטיות על עצמאותה של קשמיר. עד כה נהרגו בסכסוך כ-61 אלף בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully