וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון מבהיר אחרי ההמלצות: "רק היועמ"ש קובע; אמשיך לכהן בתפקידי"

14.2.2018 / 0:29

רבים חיכו למוצא פיו של שר האוצר, הנחשב לסמן המתון והמרכזי בקואליציה, בעקבות פרסום סיכומי החקירה נגד נתניהו שהעלו חשד לשוחד. כחלון הודיע כי אינו מתכוון לפרוש מהממשלה והגן על המשטרה, "יש לחדול מהתקפות עליה ועל מערכת שלטון החוק"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, חדשות 2 וחדשות עשר, עריכה: תום זואילי

שר האוצר משה כחלון הגיב אמש (שלישי) לפרסום המלצות המשטרה בענינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פיזר כל צל של ספק פוליטי והבהיר כי הוא אינו מתכוון לטלטל את הממשלה בעקבות פרסום ההמלצות. "אני ער לרחשי הציבור, מימין ומשמאל, בנוגע להמלצות המשטרה סביב חקירות ראש הממשלה", כחלון כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "החוק קובע כי רק היועץ המשפטי לממשלה רשאי לקבל החלטות בעניין הגשה או אי הגשה של כתב אישום. עד אז אמשיך להוביל ולנווט את הכלכלה הישראלית לרווחת כלל אזרחי ישראל".

כחלון, שנחשב לסמן המתון והמרכזי בקואליציה, עומד במוקד הקריאות של האופוזיציה ושל מארגני המחאה ברוטשילד לפעול להכרזת נבצרות של ראש הממשלה. בשבועות האחרונים הבהיר כי היא "אינו קבלן פירוקים" ולא מתכוון לפרוש בעקבות פרסום ההמלצות, ואמש חידד כי הוא ימתין להכרעת היועץ המשפטי. בהמשך הפוסט כחלון כתב: "אני קורא לכולם - מימין ומשמאל - לחדול מהתקפות על המשטרה ועל מערכת שלטון החוק. יש לתת למערכות לפעול ללא לחצים, לא מימין ולא משמאל, ולפעול באופן מסודר, מקצועי ושקול".

שר האוצר, משה כחלון, 17 בינואר 2018. ראובן קסטרו
"יש לתת למערכות לפעול ללא לחצים, לא מימין ולא משמאל". כחלון/ראובן קסטרו

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט יגיב היום להמלצות המשטרה אך גם הוא, לפי ההערכה, אינו מעונין להוביל לטלטלה בקואליציה. נתניהו זכה הערב לתמיכה גורפת מכל שרי הליכוד, כולל גם בכירים שנחשבים למחזיקים ביחסים מתוחים איתו כמו ישראל כץ, גדעון סער, יולי אדלשטיין וגלעד ארדן.

ארדן הגיב להמלצות המשטרה וכתב בהודעתו כי
"לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ועל כולנו לזכור גם בערב זה, שכאשר מדובר בנבחר ציבור - רק היועץ המשפטי לממשלה מוסמך לקבוע אם אכן ישנן ראיות המצדיקות הגשת כתב אישום. ראש הממשלה מוביל את מדינת ישראל בשנים האחרונות באחריות ובמסירות בתקופות קשות ומורכבות ובהתאם להכרעת העם ואני אמשיך לגבות אותו ולתמוך בהנהגתו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו. עיבוד תמונה
אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו/עיבוד תמונה

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי הוא "מחזק את ידי" ראש הממשלה. "יש לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך ולנהל את ענייניה החשובים של מדינת ישראל בתחומי הביטחון והעשייה, ולהמתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה", אמר.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין צייץ אמש כי "‏לכל אדם ובכלל זה לראש הממשלה עומדת חזקת החפות. אני מציע לכולם לא להתלהם, אלא להמתין בסבלנות להכרעת הגורמים המוסמכים, קרי, היועץ המשפטי לממשלה".

אינפו תיק 1000. עיבוד תמונה
אינפו תיק 1000/עיבוד תמונה

שרת התרבות מירי רגב אמרה כי היא "לא מופתעת ולא מתרגשת" מהמלצות המשטרה, שלדבריה, "היו ידועות מראש ושכידוע אין להם כל תוקף משפטי". על יו"ר יש עתיד אמרה: "פוליטיקאי כושל שהעדיף להצטרף למניפי הגיליוטינה ברוטשילד ולנסות להפיל את נתניהו ואת הליכוד בדרכים לא דמוקרטיות. פרסום זהותו כעד המרכזי הוא המסמר האחרון בארון הפוליטי שלו".

תיק 1000. עיבוד תמונה
תיק 1000/עיבוד תמונה

חברי המפלגות החרדיות תקפו את לפיד לאחר פרסום המשטרה. סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), אמר כי "לפיד התגלה בבושתו הציבורית, כשהוא ממשיך גם כעת את ניסיון ה'פוטש' נגד ראש הממשלה, אותו ניסה להוביל כבר ב-2014, בגינו אף הודח מתפקידו הכושל באוצר".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות. המלצות המשטרה מבחינת החוק, אינן מעלות ואינן מורידות, ובמיוחד לאור האירועים האחרונים שהיו במשטרה, וכל עוד לא יוחלט אחרת בקרב הגורמים המוסמכים בעניין, ראש הממשלה רשאי להמשיך בתפקידו, זה החוק".

תיק 2000. עיבוד תמונה
תיק 2000/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully