וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד: כמו כל אזרח שומר חוק, התבקשתי למסור עדות - ועשיתי זאת

יו"ר יש עתיד, עד מפתח נגד נתניהו בתיק 1000, סיפר כי המשטרה פנתה אליו וביקשה שימסור עדות על תקופתו כשר האוצר. "מסרתי להם עדות קצרה בנוגע ל'חוק מילצ'ן'. למרות כל הלחצים, סירבתי להעביר אותו"

עריכה: יאיר דניאל

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר אמש (שלישי) כי "גם אם החוק היבש אינו מחייב את ראש הממשלה להתפטר, במדינה מתוקנת אדם שנגדו תלויות האשמות כבדות כל כך, שחלקן הגדול אינו מוכחש, אינו יכול להמשיך לכהן כראש הממשלה". את הדברים מסר בתום ישיבת סיעה שכינס בעקבות פרסום ההמלצות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדברי לפיד, "אין שום דרך לנהל מדינה בזמן שאתה נאבק בחשדות כבדים כל כך". בעת פרסום ההמלצות התברר כי לפיד הוא עד מפתח נגד נתניהו בתיק המתנות. "בעקבות חקירת תיק 1000 פנתה אלי המשטרה וביקשה ממני למסור עדות על תקופתי במשרד האוצר", סיפר לפיד. "כמו כל אזרח שומר חוק במדינת ישראל, מסרתי להם עדות קצרה שנגעה לניסיון להרחיב את 'חוק מילצ'ן' ל-20 שנה. למרות כל הלחצים, סירבתי להעביר את החוק".

על פי החשד בתיק 1000, נתניהו פעל לקדם את הארכת פטור ממס לתושב חוזר, הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן. על פי החשד, ראש הממשלה פנה בעניין לגורמי משרד האוצר, אולם אנשי האוצר בלמו את קידום הנושא בהסבר כי ההטבה כאמור איננה עולה בקנה אחד עם האינטרס הלאומי ושמירה על הקופה הציבורית. באותה תקופה היה ח"כ לפיד בתפקיד שר האוצר ולימים הפך לעד מפתח בפרשה.

ישיבת סיעת יש עתיד 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

בליכוד מיהרו הערב להגן על נתניהו ולתקוף את המשטרה ואת לפיד. יו"ר הקואליציה דוד אמסלם פנה ללפיד במליאת הכנסת וקרא: "היית מתאגרף, היית יונית לוי, היית שחקן קולנוע. בילית בבתי קפה בתל אביב כשכולנו רצנו בג'בלאות וגדלנו בעיירות פיתוח, והערכים של יש עתיד זה להיות כתב בעיתון המחנה? חוצפה ועזות מצח".

אמסלם הוסיף לתקוף את לפיד וכינה אותו "מלשן עלוב". "לימדו אותי דבר ראשון כשהייתי ילד, דודי - לא מלשינים. לא מלשינים. אף אחד לא ירצה לשבת איתך לעולם. אתה מלשן עלוב, לא מתבייש?".

"אתה מקבל משכורת של 40 ומשהו אלף שקל בחודש ואתה לא מגיע לשעה לכנסת, לוקח כספי מדינה ומטייל בכל העולם בבתי מלון מפוארים ועושה את עצמך כשר החוץ של מדינת ישראל. אתה הלכת להלשין. אני בז לערכים של יש עתיד האלה", הוסיף יו"ר הקואליציה, וסיים: "אתה באמת שטינקר קטן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אינפו תיק 1000. עיבוד תמונה
אינפו תיק 1000/עיבוד תמונה

שר התיירות יריב לוין אמר כי שר האוצר לשעבר אחראי ל"מהלך בזוי לביצוע הפיכה שלטונית נגד רצון הבוחר. לדבריו, "לפיד, שהפסיד פעמיים בבחירות, מנסה לכבוש את השלטון על ידי עדות חסרת מהימנות. אין ספק שהאמת תצא לאור והממשלה תמשיך להוביל את ישראל בדרך שלנו, ובהנהגתו הבוטחת של ראש הממשלה נתניהו"

שרת התרבות מירי אמרה כי היא "לא מופתעת ולא מתרגשת" מהמלצות המשטרה, שלדבריה, "היו ידועות מראש ושכידוע אין להם כל תוקף משפטי". על יו"ר יש עתיד אמרה: "פוליטיקאי כושל שהעדיף להצטרף למניפי הגיליוטינה ברוטשילד ולנסות להפיל את נתניהו ואת הליכוד בדרכים לא דמוקרטיות. פרסום זהותו כעד המרכזי הוא המסמר האחרון בארון הפוליטי שלו".

הצהרת נתניהו על המלצות המשטרה. רויטרס
נתניהו מגיב לפרסום ההמלצות, הערב/רויטרס

גם סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), תקף את לפיד ואמר כי הוא "התגלה הערב בבושתו הציבורית, כשהוא ממשיך גם כעת את ניסיון הפוטש נגד ראש הממשלה, שאותו ניסה להוביל כבר ב-2014, בגינו אף הודח מתפקידו הכושל באוצר". ליצמן הוסיף כי "אני מחזק את ידי ראש הממשלה נתניהו, מאמין בחפותו ומאחל לממשלה שבעזרת השם תסיים את ימיה כחוק לטובת אזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 22:15)

תיק 1000. עיבוד תמונה
תיק 1000/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully