וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים בכירים לנתניהו: תמוך בחוק להכרה בלימוד התורה כערך יסוד

13.2.2018 / 17:50

25 מבכירי הרבנים בישראל חתמו על מכתב לראש הממשלה הדורש ממנו לתמוך בהצעת החוק שיזמו המפלגות החרדיות בתגובה לפסילתו של חוק הגיוס בבג"ץ. "החוק חשוב למדינת ישראל, וזכות גדולה תהיה לך כשהוא יחוקק במשמרת שלך"

עריכת וידאו:ניר חן

הקרב על חוק הגיוס בקואליציה: בכירי הרבנים בציונות הדתית פנו היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שיתמוך בהצעת החוק שיזמו ש"ס ויהדות התורה להכיר בלימוד התורה כערך יסוד במדינת ישראל. הצעת החוק הגיעה כמענה לפסילת חוק הגיוס בבג"ץ.

ההצעה, שנחשפה בוואלה! NEWS, עוררה התנגדות מצד גורמים בקואליציה. על אף המחלוקת, על המכתב חתמו 25 רבנים בכירים, בהם חיים דרוקמן, דב ליאור, שלמה אבינר, יעקב אריאל, שמואל אליהו וצפניה דרורי. הרבנים פנו לנתניהו וציינו כי "הצעת החוק הזו חשובה למדינת ישראל, וזכות גדולה תהיה לך כשהיא תחוקק במשמרת שלך". הרבנים הדגישו כי החוק לא יהיה כפטור קבוע ללומדי התורה. לדבריהם, "יובהר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי לימוד התורה מאפשרת דחייה זמנית בלבד של קיום מצוות השירות הצבאי, ובשום אופן לא פטור".

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בהתנחלות בית אל, וראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. עומר מירון
"דחייה זמנית בלבד של מצוות השירות הצבאי". הרב אבינר/עומר מירון

לפי טיוטת חוק היסוד "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי". "מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה", נכתב בטיוטה. סעיף נוסף קובע כי בעקבות ההכרה בלימוד התורה כערך יוכלו אלה הלומדים תורה לדחות את גיוסם לצה"ל או לשירות לאומי. "יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות ביטחוני או לאומי", נכתב.

הסיעות החרדיות ממשיכות לקיים שיחות עם גורמים בקואליציה סביב חוק הגיוס החדש. נתניהו נשאל אתמול בישיבת סיעת הליכוד על ידי ח"כ יואב קיש על הצעת החרדים, והשיב כי "אנחנו דנים בנושא בין ראשי הקואליציה. מבחינת ההסכם הקואליציוני וגם מבחינת השכל הישר, אנחנו מנסים להגיע כאן לפתרון מוסכם בהידברות". נתניהו הוסיף כי "זה קשה, אבל לדעתי זו מהמורה שאפשר לעבור. זה בהחלט אתגר. יש כאן שיקולים של בג"ץ, יש הידברות אקטיבית ודי שקטה, אני חושב שזה חשוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ישיבת הממשלה השבועית, 21 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"מנסים להגיע לפיתרון בהידברות" נתניהו בישיבת הממשלה בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בהמשך דבריו ציין נתניהו כי "יש גם נכונות להקשיב בין הגורמים השונים בקואליציה, מליברמן ועד המפלגות החרדיות. זה לא מצב שבו יושבים בכיפוף ידיים, ואני מקווה שגם לא נגיע לשם. אנחנו מנסים לראות איך נמנעים מכך ואיך פותרים את הבעיה. יש סיכוי לא מבוטל שנתגבר על המהמורה הזאת".

הצעת החוק טרם הונחה על שולחן הכנסת, ולאחר שנחשפה היא עוררה התנגדות מצד גורמים בקואליציה. בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה בשבוע שעבר הסתייג השר יריב לוין מהצעת החרדים, בטענה כי הדבר יזניק את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בסקרים. החרדים ניסו לשמור על חשאיות סביב ההצעה, וטרם הציגו אותה לכל השותפות הקואליציוניות, אך חלק מהן כבר הצהירו כי לא יתמכו בה. גורם חרדי אמר כי "החוק הוא אחד הפתרונות הבודדים שיש במענה לסוגיית חוק הגיוס". לדבריו, "הדברים מתנהלים בהידברות, וכרגע אין החלטה סופית מה ואיך לקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully