וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת האסון ברוסיה: ייתכן שקרח על חיישני המהירות גרם להתרסקות

הרשויות הודיעו כי אחת הסיבות האפשריות לתאונה שבה נספו 71 נוסעים היא מידע שגוי שקיבלו הטייסים על מהירות הטיסה שיצאה ממוסקבה בדרך לאזור הרי אורל. מצלמות האבטחה תיעדו את רגע ההתרסקות

צילום: רויטרס

התרסקות המטוס באזור מוסקבה, שבה נספו 71 נוסעים, נגרמה ככל הנראה כתוצאה מקרח שהצטבר על חיישני המהירות וגרם לטייסים לקבל מידע שגוי על מהירות המטוס - כך מסרה היום (שלישי) ועדת התעופה הפדרלית של רוסיה, החוקרת אסונות תעופה. המטוס המריא ביום ראשון ממוסקבה בדרך לעיר אורסק, והתרסק כעבור כמה דקות.

"אחד הגורמים בהתפתחות המצב החריג בטיסה יכול היה להיות מידע שגוי על מהירות הטיסה בחיישני המטוסים, שככל הנראה התקבל בעקבות קרח שהצטבר על חיישני המהירות בזמן שמערכות החימום היו סגורות", נמסר. המטוס, מדגם AN-148, יוצר בשנת 2010 והופעל על ידי חברת התעופה הרוסית "סרטוב אירליינס".

לקריאה נוספת בנושא
אסון ברוסיה: 71 נוסעים נספו בהתרסקות מטוס באזור מוסקבה

אדם עומד ליד המטוס שהתרסק במוסקבה, רוסיה 11 בפברואר 2018. רויטרס
אחד משברי המטוס/רויטרס

מאז התרסקות המטוס בשדה מושלג באזור מוסקבה ביום ראשון, פעלו בשטח מאות עובדי חירום שאספו מאות שברים ואת שתי הקופסאות השחורות, במטרה לגלות את סיבת התאונה.

הנשיא ולדימיר פוטין הורה על הקמת ועדת חקירה בעקבות תאונת המטוס, שהיה בדרכו בטיסה פנימית לאורסק שבהרי אורל, הנמצאת במרחק של כ-1,500 ק"מ מדרום-מזרח לבירה. במטוס היו 65 נוסעים, בהם ילדה בת חמש, ושישה אנשי צוות.

בשנים האחרונות אירעו שורת אסונות תעופה ברוסיה - בדצמבר 2016, התרסק בים השחור מטוס עם 92 איש, שהיה בדרכו לרוסיה. רוב הנוסעים היו חברי להקת הצבא האדום, שהייתה בדרכה להופעה.

באוקטובר 2015, פוצץ ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מטוס נוסעים שהמריא מחצי האי סיני לסנט פטרסבורג, ועליו 224 נוסעים ואנשי צוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
71 נוסעים נספו- תיעוד: רגע התרסקות של מטוס חברת "סרטוב אירליינס", מחוץ לעיירה ארגונובו. רויטרס
71 נוסעים נספו- תיעוד: רגע התרסקות של מטוס חברת "סרטוב אירליינס", מחוץ לעיירה ארגונובו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully