וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מכינים לישראל "הפתעות נוספות" אם תתקוף שוב בשטחנו

13.2.2018 / 13:23

סגן שר החוץ איים כי "הפולש" יופתע מאוד אם ימשיך לפעול בשטח המדינה, אחרי התקרית שבה הופל מטוס קרב בשטח ישראל. "היא חשבה שמלחמת ההתשה גרמה לנו להיות חסרי יכולת להתמודד מולה"

צילום: שלומי גבאי

ממשלת סוריה אמרה היום (שלישי) כי היא מכינה "הפתעות נוספות" לישראל אם תמשיך לתקוף בשטחה. זאת אחרי שמערכות ההגנה האווירית שלה הפילו את מטוס הקרב ביום שבת האחרון, אחרי שזה תקף את עמדת הפיקוד שממנה הופעל המל"ט האיראני שחדר לשטח ישראל ויעדים אחרים במדינה.

"הפולש יופתע מאוד מאחר שהוא חשב שהמלחמה הזו - מלחמת ההתשה שחווה סוריה בשנים האחרונות - גרמה לו לחשוב שהיא (סוריה) אינה יכולה להתמודד עם מתקפותיו", אמר עוזר שר החוץ, איימן סוסאן, במסיבת עיתונאים בדמשק. "אינשאללה, הם ייתקלו בעוד הפתעות כשהם ינסו לתקוף את סוריה".

לקריאה נוספת על ההסלמה בצפון
ליברמן בהתייחסות ראשונה לתקרית בצפון: "נגיב על כל פרובוקציה"
רוסיה דוחה את טענות ישראל: לא מודעים לנוכחות איראנית בתדמור

חיילי צה"ל מפנים את חלקי המטוס שנפל, הרדוף, 11 בפברואר 2018. שלומי גבאי
זירת התרסקות מטוס הקרב בקיבוץ הרדוף/שלומי גבאי

יום הלחימה בשבת היה המשמעותי ביותר בין ישראל לסוריה ובעלות בריתה מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011. במשטרו של בשאר אסד ובחיזבאללה חגגו את הפלת מטוס ה-F16, בהפלת מטוס ראשון של חיל האוויר מאז 1982. בתגובה, פתח צה"ל במתקפה רחבה, נגד סוללות נ"מ של צבא סוריה ונגד יעדים איראניים.

רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד יחד עם איראן, רמזה לכך שהיא מתנגדת לפעולות של ישראל בשטח סוריה כשקראה לשמור על ריבונותה של המדינה. בשיחה שקיימו בשבת, אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש להימנע מצעדים שיובילו לעימות חדש באזור. נתניהו, מצדו, הדגיש כי זכותה של ישראל להגן על עצמה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אזרחים סורים בדמשק מחלקים מתוקים ושמחים על הפלת מטוס ישראלי, 10 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
תושבים מחלקים ממתקים בדמשק אחרי הפלת המטוס, שבת/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

שר הביטחון אביגדור ליברמן, בתגובה ראשונה להתפתחויות בצפון, הזהיר מוקדם יותר היום כי ישראל תגיב "לכל פרובוקציה" נוספת. "אין לנו מגבלות", הזהיר.

בניגוד לרוסיה, ארצות הברית הביעה תמיכה בישראל לאחר התקיפות בסוריה. ליברמן ציין זאת והודה לוושינגטון על עמדתה. "ארצות הברית פועלת לפי האינטרסים שלה, ולאחר הפעולה בשבת התייצבה בגלוי ונתנה גב למדינת ישראל, ואנחנו מודים על כך", אמר במהלך ביקור בקריית שמונה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully