וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי נגד הרבנים: "חשבון הנפש מרצח רבין עבר כששבתם לעמדת כוח"

יו"ר המחנה הציוני אמר בכנס "בשבע" כי "נוכחות הרבנים החרד"לים בולטת כשהיא מפלגת ומסיתה, ואתם שותקים". לטענתו, "השתיקה הזו הגיעה לשיא לפני רצח רבין. אולי אז עשיתם חשבון נפש, אבל זה עבר לכם כשחזרתם לעמדת כוח". בנט: "האשמות מופרכות. לא ככה, אבי"

כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
גבאי/ניב אהרונסון

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי יצא היום (שלישי) בביקורת נגד הציונות הדתית, בעקבות מה שהוא מציג כשתיקה מול הקצנה והסתה של רבנים. הוא טען כי שתיקה דומה הגיעה לשיאה לפני רצח יצחק רבין, וחשבון הנפש נעלם עם חזרתו של הימין הדתי לעמדת כוח. בתגובה, אמר שר החינוך נפתלי בנט כי הוא "דוחה את ההאשמות המופרכות האלה".

"בשנים האחרונות, בכל נקודת מחלוקת בחברה הישראלית, בולטת נוכחות הרבנים החרד"לים. והיא בולטת, לצערי, בעיקר כשהיא מפלגת, מקצינה, מדירה ומסיתה", אמר גבאי בכנס "בשבע". "כאשר ראש מכינה קדם צבאית, מאשים את הצבא שהוא מגייס בנות והופך אותן ללא יהודיות - אתם שותקים. כאשר אותו רב משפיל את הקהילה הלהט"בית, וכן, הגיע הזמן שתכירו במציאות, להט"בים נמצאים גם אצלכם בקהילות, והם לא פחות טובים מאף אחד אחר - אתם שותקים.

"כאשר בעידן בו נשים - הבנות שלכם - חובשות את ספסלי בית המדרש, בא רב שמחנך אלפי תלמידים ומדבר על 'נחיתותה הרוחנית והאינטלקטואלית של האישה', גם אז אתם שותקים. כאשר רב עיר, בעזות מצח, קורא לפיטוריו של הרמטכ"ל על רקע הקמת יחידות מעורבות - אתם שותקים. כאשר אותו רב עיר קורא לציבור שומעיו, שלא להשכיר דירות לערבים - אתם שותקים".

ישיבת סייעת הבית היהודי 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
בנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

בהמשך, החריף גבאי ואמר: "זה לא נגמר רק בשתיקה על דברי רבנים. גם כאשר ראש ממשלה ושרים מסיתים נגד מחצית מהעם היהודי ומדביקים להם כינויים של בוגדים ואויבים - אתם שותקים. השתיקה הזו הדהדה בימי אוסלו, והגיעה לשיא לפני רצח רבין. אולי אז, עשיתם את חשבון הנפש הציבורי, אבל זה עבר לכם ברגע שחזרתם לעמדת כוח".

זמן קצר לאחר שאמר את הדברים, יצא נגדו בנט ואמר: "‏לא ככה, אבי. תקפת מאות מנהיגי ציבור מופלאים אשר מגדלים דורות של צעירים וצעירות שמקדישים את חייהם למען הכלל: בצה"ל, בחינוך, בהתיישבות, בפריפריה ובעצם בכל תחומי החיים. אני גאה בהם, ואני דוחה את ההאשמות המופרכות הללו. לגיטימי ואפילו חובה להתווכח. לא בהאשמות; בהקשבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully