וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצח": מפגינים חרדים חסמו את ביתו של ח"כ מקלב בירושלים

יקי אדמקר ומאיה הורודניצ'אנו

13.2.2018 / 8:52

כ-150 מפגינים מנעו מחבר הכנסת לצאת מביתו שבירושלים לוועדת החוץ והביטחון, הצפויה לדון בתקנות שיאפשרו לצה"ל לבטל פטור מגיוס למי ששיקרה בהצהרת הדת שלה. שלושה נעצרו ולבסוף הצליחו השוטרים להוציא את מקלב מביתו לקריאות "רוצח" של המפגינים

עריכה: שניר דבוש

כ-150 חרדים קיצוניים חסמו הבוקר (שלישי) את היציאה מביתו של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בשכונת רמות בירושלים, בניסיון למנוע ממנו לצאת לדיון בוועדת חוץ והביטחון של הכנסת. הוועדה צפויה לדון בתקנות שמאפשרות לצה"ל לבטל פטור למי שהגישה הצהרת דת אך הוא התברר כשקרי.

לבסוף, תחת ליווי משטרתי כבד, ח"כ מקלב הוצא מביתו. חלק מהמפגינים קראו לעברו קריאות "רוצח" ביציאתו מהבית. שלושה מפגינים נעצרו על ידי משטרת ישראל.

"משטרת ישראל תפעל בנחישות נגד כל אדם שיפר באופן בוטה את שלום הציבור ולא ישמע להוראות השוטרים, ותמשיך לעשות כן תוך רגישות והתחשבות בחופש המחאה של כל אדם", נמסר מהארגון.

הפגנת חרדים מחוץ לביתו של ח"כ אורי מקלב. ---, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים מחוץ לביתו של ח"כ מקלב, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ---

המפגינים חוששים כי תקנות אלה יגרמו לכך שבנות חרדיות ייאלצו להתייצב בלשכות הגיוס. לפי אחד המפגינים, "עומדים 80 איש בתוך הבניין ולא נותנים לו לצאת. המשטרה במקום אבל לא מצליחה לעשות סדר ולפנות אותנו".

למרות שאין בכוונת צה"ל לגייס בפועל בנות דתיות בניגוד לרצונן, מהתקנות עולה חשש כי ישפיעו על האופן שבו בנות יצהירו על פטור משירות בצה"ל. כיום, נשים המסרבות לשרת בשל נימוק דתי נדרשות למלא תצהיר ולפיו אורח החיים הדתי שלהן מונע מהן לשרת בצה"ל, כיוון שהן שומרות כשרות ולא נוסעות בשבת. בהתאם לפסיקת בג"ץ אושרה גם המדיניות הצבאית לתחקר את הצעירות המצהירות כי הן דתיות, אם מתעורר ספק לגבי כנות הצהרתן.

לצד זאת, צה"ל גם שוכר את שירותיהן של חברות חקירות שעוקבות אחר צעירות טרם גיוסן, ולעתים גם משתמש בחיפוש בפייסבוק וברשתות החברתיות כדי לאסוף מידע המטיל ספק בכנות הצהרתן, למשל תמונות בבילוי בים בשבת או בלבוש הנחשב "חושפני".

אמש הפגינו מאות חרדים בכיכר השבת, ובסיומה של ההפגנה שהובילו אנשי "העדה החרדית" וחלקים מ"הפלג הירושלמי" - שני זרמים קיצוניים במגזר החרדי - הם פנו להפגין מתחת לביתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש. לאחרונה גם הפגינו תחת ביתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. עם זאת, האירוע הבוקר שבו חסמו את יציאתו של חבר כנסת מביתו נחשב חריג במיוחד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנת חרדים מחוץ לביתו של ח"כ אורי מקלב. ---, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה מול בית מקלב, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ---

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully