וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהידברות עם הממשל": האזינו לנתניהו בהצהרה - שהבית הלבן הכחיש

12.2.2018 / 22:09

ראש הממשלה אמר בישיבת סיעתו כי הוא "מנהל שיח מול האמריקנים", באשר לתכנית לסיפוח חלקי ביהודה ושומרון - טענה שוושינגטון הכחישה באופן חריג, שעות לאחר מכן. "נפעל פה בצורה מושכלת. בתיאום עם ארה"ב, ככל הניתן", נשמע נתניהו אומר בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS

ערכיה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו עורר היום (שני) מבוכה דיפלומטית לאחר שהבית הלבן הכחיש את דבריו בישיבת סיעת הליכוד, שלפיהם הוא "מנהל שיח מול האמריקנים" על תכנית לסיפוח חלקי של יהודה ושומרון. הקלטה מישיבת הסיעה, שהגיעה לוואלה! NEWS, מלמדת מעט על הנחרצות שבה נתניהו הציג לחברי מפלגתו את הדברים, שעות לפני שיוכחשו באופן חריג על ידי דובר הבית הלבן.

"אני יכול לבשר לכם שאני נמצא בהידברות עם הממשל האמריקני בנושא הזה", פנה נתניהו לחברי הכנסת, והמשיך: "יש שני דברים שמנחים אותי". נתניהו פירט את העיקרון הראשון, שלפיו יש "לתאם במידת האפשר את המהלכים עם ארצות הברית. אני מדגיש במידת האפשר".

ישיבת סיעת הליכוד, כנסת 6 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
"יכול לבשר לכם על מגעים עם הממשל האמריקני בנושא". נתניהו בישיבת סיעתו/מערכת וואלה! NEWS, -

נתניהו הסביר את הצורך בכך וחזר על כך בדבריו מספר פעמים: "התיאום עם ארה"ב הוא חשוב תמיד, אבל ברור לכם שהוא חשוב מאד בעניינים כאלה. חשוב מבחינה אסטרטגית, חשוב גם לעתיד ההתיישבות וחשוב למדינת ישראל. זה עקרון אחד. ככל הניתן, לתאם את המהלכים עם ארה"ב".

נתניהו גם הרחיב על העקרון השני שמנחה אותו: "דבר שני, שתהיה כאן הצעת חוק ממשלתית ולא פרטית, כי מדובר פה במהלך היסטורי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"נפעל פה בצורה מושכלת. בתיאום עם ארה"ב"

בשלב זה של הדברים, התערב ח"כ בני בגין והעיר לנתניהו כי "אם מדובר בהצעת חוק ממשלתית, אין בה צורך. על פי החוק מאז יוני 1967, אני מצטט כמעט בדייקנות: 'הממשלה רשאית להחיל את המשפט, השיפוט, והמינהל של המדינה על כל חלק של ארץ ישראל שייקבע בצו'. רמת הגולן, היה דרוש חוק, בעניין זה, החלטת ממשלה מספיקה, רוב של 12 נגד 11 - נגמר העניין אם רוצים".

בני בגין במליאת הכנסת 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
העיר כי החלטת ממשלה מספיקה. בגין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אחד הח"כים העיר כי "יש הבדל בין הצעת החוק להחלטת ממשלה".

נתניהו עצמו הצהיר: "זה פעולה ממשלתית ולא פרטית. נפעל פה בצורה מושכלת. במידת האפשר, ככל שניתן, בתיאום עם ארה"ב - זה תמיד חשוב".

הבית הלבן: "ארה"ב וישראל מעולם לא דנו בהצעה כזו"

וושינגטון, בתגובה, הכחישה בתוקף את דברי נתניהו: "הדיווחים לפיהם ארצות הברית דנה עם ישראל על תכנית סיפוח בגדה המערבית כוזבים", מסר דובר הבית הלבן. "ארצות הברית וישראל מעולם לא דנו בהצעה כזאת, הנשיא מתמקד ביוזמת השלום הישראלית-פלסטינית", נמסר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2018. רויטרס
הכחשה חריגה מצד הבית הלבן. טראמפ/רויטרס

לאחר פרסום הודעת הבית הלבן, נמסרה הצהרה נוספת מלשכת ראש הממשלה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן את האמריקנים ביוזמות העולות בכנסת, והאמריקנים הביעו את עמדתם החד-משמעית שהם מחויבים לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully