וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר של פיוס: קים הזמין את נשיא דרום קוריאה לביקור

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית המבקר בדרום לרגל משחקי החורף, העבירה מכתב למון ג'ה-אין ובו הזמנה לביקור גומלין בפיונגיאנג. מון מסר כי בשני צדי הגבול יש לפעול ליצירת התנאים שיאפשרו הביקור

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הזמין את נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין לבקר בפיונגיאנג - כך נמסר היום (שבת) מלשכת הנשיאות בסיאול. מון אמר כי צריך להבטיח ש"זה יקרה" ועודד את הצפון לשוב למשא ומתן עם ארצות הברית.
ההזמנה הכתובה הועברה למון על ידי אחותו של קים, קים יו-ג'ונג, במהלך מפגשם ההיסטורי בארמון הנשיאות בסיאול.

אחותו של קים, שהיא אחת הדמויות החזקות ביותר במשטר, הגיעה לביקור בקוריאה הדרומית לרגל משחקי החורף המתקיימים בפיונגצ'נג. היא הראשונה מבני שושלת קים שמבקרת בשכנה מדרום מאז תחום המלחמה בשנות ה-50 והיא הגיעה יחד עם קים יונג-נאם, שמחזיק בתפקיד הסמלי של ראש המדינה של קוריאה הצפונית.

קים ומון אכלו יחד בארמון הנשיאות בסיאול ושוחחו במשך שלוש שעות. לפי דובר של לשכת הנשיאות, קים הזמינה את מון לבקר "במועד המוקדם האפשרי ביותר" והותירה מכתב שבו הובעה תקווה ש"פיונגיאנג וסיאול יקרבו את לבבות הקוריאנים" ויפעלו למען "איחוד ושגשוג בעתיד הקרוב". מלשכתו של מון נמסר כי שתי הקוריאות "חולקות הבנה שלפיה עלין להמשיך בגישה החיובית לשלום ולהכרה" שמופגנת במשחקים האולימפיים.

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, לוחצת את ידו של נשיא קוריאה הדרומית בפתיחת משחקי החורף, 9 בפברואר 2018. רויטרס
קים לוחצת את ידו של מון, אתמול/רויטרס

ההזמנה מעמידה את מון בעמדה לא נוחה, מאחר שהוא אמנם הבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו אשתקד לפעול למען הפגת המתיחות עם הצפון, אך בעלת בריתו ארצות הברית חוששת מפני תכסיס צפון קוריאני אפשרי. וושינגטון שלחה למשחקים את סגן הנשיא מייק פנס, שהבטיח שבקרוב יוטלו הסנקציות הקשות ביותר אי-פעם על פיונגיאנג בשל תכנית הגרעין והטילים שלה.

פנס נמנע אתמול ממפגש אפשרי עם קים ועם יתר נציגי המשלחת, ודילג על ארוחת הערב החגיגית. הוא ישב בשורה אחת לפני קים, שלחצה את ידו של מון, אך סגן נשיא ארצות הברית ואחותו של מנהיג קוריאה הצפונית התעלמו זה מזו.

במהלך טקס פתיחת המשחקים אתמול צעדו משלחות הצפון והדרום תחת דגל קוריאני אחד. כסימן נוסף של שאיפה לאחדות מתחרה במשחקים גם נבחרת הוקי נשים משותפת לשתי המדינות. יחד עם קים הגיעו 22 ספורטאים וכ-400 נציגים למשחקים - בהם תזמורת ונבחרת עידוד.

עוד באותו נושא

ביקור היסטורי: אחותו של קים נפגשה עם נשיא הדרום בפתח משחקי החורף

לכתבה המלאה
סגן נשיא ארה"ב מייק פנס עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בסיאול, 9 בפברואר 2018. רויטרס
פנס לוחץ את ידו של מון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully