וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתכנן מזימה נגד הברקזיט": הקמפיין השנוי במחלוקת של סורוס

9.2.2018 / 9:07

המיליארדר היהודי תרם מאות אלפי ליש"ט לארגון הפועל לביטול הליך הפרישה של בריטניה מהאיחוד, ובימין בממלכה זועמים. "האיש שרושש את בנק אנגליה רוקם מזימה", נכתב בטלגרף השמרני. בממשלה של מיי מבטיחים שלא יהיה משאל עם נוסף

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

תומכי הברקזיט בבריטניה מאשימים את המיליארדר היהודי הונגרי-אמריקני ג'ורג' סורוס בתכנון "הפיכה" בעקבות תרומתו לארגון המנסה לבלום את הפרישה מהאיחוד האירופי. בטלגרף השמרני אף נכתב אתמול (חמישי) כי סורוס "רוקם קנוניה" לעצור את תהליך הפרישה השנוי במחלוקת, בכותרת שספגה ביקורת על כך שהיא בעלת ניחוח אנטישמי.

ארגון "הטוב ביותר עבור בריטניה" אישר את הדיווח המקורי בטלגרף ומסר כי הוא קיבל 400 אלף ליש"ט מסורוס, שהרוויח מיליארדים כשהימר נגד הפאונד בתחילת שנות ה-90. לפי הארגון, שמנסה למנוע את הברקזיט, הוא ציית לכל חוקי מימון הבחירות כשקיבל את המימון מסורוס ואין הוא מסתיר את מטרתו.

הממשלה הלאומנית בהונגריה, מולדתו של סורוס, וארגוני ימין אחרים בארצות הברית ובמערב אירופה רואים במיליארדר סכנה והוא נתון לקמפיין תעמולה נרחב, שבו הוא מואשם בכך שהוא רוקם קנוניה סודית להצפת המערב בפליטים ובמהגרים. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיח בו דברים דומים, כשטען שסורוס מממן את המאבק בגירוש המהגרים מאפריקה.

המיליארדר ג'ורג' סורוס בכנס בברלין, 2012. רויטרס
שנוא על ממשלות וארגוני הימין. סורוס/רויטרס

לשכתה של מיי הדגישה את עמדתה הקבועה כי ההחלטה לעזוב את האיחוד ב-2019 בעקבות משאל העם ב-2016 היא סופית ולא יתקיים משאל עם נוסף. בנוסף לכך, היא הגנה על זכותם של ארגונים לקבל תרומות. הידיעה בטלגרף על התרומות של סורוס בן ה-87 נכתב על ידי ניק טימות'י, ראש לשכתה לשעבר של מיי.

מאז משאל העם, שבו הצביעו 51.9% מהנשאלים - או 17.4 מיליון איש - בעד עזיבת האיחוד, לעומת 48.1% - 16.1 מיליון איש שרצו להישאר, ניסו האחרונים למצוא שורה ארוכה של דרכים משפטיות ופוליטיות כדי למנוע את מה שלדבריהם תהיה הטעות הקשה ביותר של בריטניה בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה.

תומכי הברקזיט, מנגד, מדגישים כי מאמצים אלו מאיימים על היציבות הפוליטית מאחר שהם מנוגדים לרצון הדמוקרטי של 17.4 מיליון איש. הם הבטיחו לעשות הכול כדי למנוע את השכלת הפרישה מהאיחוד. "הקואליציה החדשה בהובלת סורוס מתכננת הפיכה בבריטניה, נגד רצון העם", אמר ריצ'רד טייס, שעומד בראש ארגון הפועל להבטחת הברזיט. "הם יובסו".

חבר הפרלמנט השמרני הנרי סמית', אחד התומכים הנלהבים בברקזיט, אמר כי יש לעלות "שאלות חמורות" סביב העובדה שאזרח אמריקני מעביר כספים לארגון פוליטי בבריטניה. הוא גם אמר כי סורוס, המכונה גם "האדם שרושש את הבנק של אנגליה", אינו "חבר של בריטניה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בנאום על הברקזיט בפירנצה, איטליה. 22 בספטמבר 2017. AP
הבטיחה לצאת מהאיחוד עד 2019. מיי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully