וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מתייצב לצד נתניהו: "המפכ"ל צריך להתמקד בפשיעה"

8.2.2018 / 18:46

השר התייחס לחילופי הדברים בין ראש הממשלה למפכ"ל בעקבות תחקיר "עובדה", ואמר כי "כל אחד צריך לעשות את שמוטל עליו בלי הרבה יחסי ציבור". עוד טען: "אני מציע לכולם להירגע ולחכות, יש עוד תהליך ארוך"

עריכת וידאו:ניר חן

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (חמישי) לחילופי הדברים הפומביים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, בעקבות הריאיון עם האחרון ב"עובדה", ואמר כי הוא "מצטער על כל המחזה הזה, חילופי מהלומות בתקשורת. כל אחד צריך לעשות את מה שמוטל עליו לעשות בלי הרבה יחסי ציבור". את הדברים אמר בראיון שישודר הערב עם העיתונאי בני רבינוביץ ועו"ד משה מורגנשטרן ברדיו "קול ברמה".

המפכ"ל רמז אתמול ב"עובדה" כי נשכרו מטעם "גורמים רבי השפעה" חוקרים פרטיים שיחפשו חומרים על החוקרים בתיקים 1000 ו-2000. בתגובה, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם פוסטים בפייסבוק, בפעם הראשונה בשעת לילה מיד לאחר הפרסום, ובפעם השנייה היום, כשקרא "לחקור את האמת".

שר הביטחון אביגדור ליברמן ישיבת ממשלה 19 בנובמבר 2017. אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

"כל אדם זכאי כל עוד לא הוכח אחרת. חזקת החפות שמורה לכל אחד, וביהדות אומרים שאין חכם כבעל ניסיון. אני מכיר שר חוץ אחד שנחקר, הוגש כתב אישום ובסוף המשפט יצא זכאי, צח כשלג ולכן לא צריך למהר לגזור את הדין", אמר ליברמן. "בסוף, הגוף היחידי המוסמך לקבוע אם אדם אשם או זכאי זה בית המשפט. כל השאר זו פוליטיקה מיותרת".

ליברמן הוסיף על חילופי הדברים בין נתניהו לאלשיך: "כל זה מיותר לגמרי. כל חקירה מהסוג הזה מלווה בהרבה יצרים ותקשורת. יותר מידי תקשורת. לכן, חושב שכמה שפחות פה דיבורים וכמה שפחות קביעות מראש - ככה זה יותר בריא ואני מציע לכולם להירגע ולחכות. יש עוד תהליך ארוך, יש דיון לא פשוט שיתקיים אצל היועמ"ש, שמעו, אם בכלל נגיע לשם. המפכל צריך להתמקד בפשיעה. מה ששמעתי בדרך לפה זה ששוב מנסים לחסל עד מדינה או קרובי משפחתו של עד מדינה או רעולי פנים נכנסים לבית ספר ויורים בתלמיד. יש פה אלימות גואה ואני מציע שהמשטרה תתמקד במאבק בפשיעה וראש הממשלה צריך לנהל את המדינה וזהו".

לדבריו, "הוא מתפקד טוב מאוד, לא רואה סיבה לפרק את הממשלה ולגזור את הדין מראש. כל עוד בית המשפט לא החליט - אדם זכאי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

מוקדם יותר כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו: "האם חוקרים שחושבים שהנחקר עוקב אחריהם, או שולח מתלוננת על הטרדה מינית נגד ראש היחידה שלהם, יכולים לעשות את מלאכתם באופן אובייקטיבי? ומה זה אומר על ההמלצות שלהם?".

"אין כאן שום התקפה אישית, לא על המפכ"ל ולא על אף אחד אחר. השאלה האמיתית היא טוהר החקירה. והדרך היחידה לברר אותה היא על ידי חקירה אובייקטיבית, בלתי תלויה ומהירה", כתב. "לא אנו הזמנו את הראיון ב'עובדה', לא אנו שמנו מילים בפיו של איש, ולא אנו קבענו את עיתוי הריאיון בסמוך לפרסום ההמלצות. הטענות שהושמעו הן חמורות והן צריכות להדיר שינה מעיני כל אדם הגון. צריך לחקור את האמת ומיד. גילוי האמת וההקפדה על טוהר החקירה לא יחלישו את משטרת ישראל. להפך, הם רק יחזקו אותה ואת שלטון החוק".

רוני אלשיך בטקס החלפת מפקד מחוז מרכז, 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
אלשיך/ראובן קסטרו

בשעת לילה כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו פוסט ראשון בנושא. "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית" לפיה חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים המעורבים בתיקי החקירה נגדו. נתניהו הוסיף: "מזעזע לגלות שהוא חזר גם בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת משטרה נגד ריטמן בגין הטרדה מינית".

"איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו?" כתב נתניהו בנוסף לכך. "כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים? צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully