וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות סיוע חירום: כ-20 בתי חולים ומרפאות ייפתחו שוב בעזה

ראש ארגון הבריאות העולמי ברצועה אמר כי איחוד האמירויות הסכימו לבקשה דחופה של האו"ם להעביר שני מיליון דולר השנה כדי לאפשר לבתי החולים לשוב לפעול. המצב בעזה החמיר ברקע עצירת הסיוע האמריקני

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

כ-20 בתי חולים ומרפאות ברצועת עזה ייפתחו מחדש בימים הקרובים בזכות סיוע כספי של איחוד האמירויות הערביות - כך מסר היום (חמישי) ארגון הבריאות העולמי. שלושה בתי חולים ו-16 מרכזים רפואיים הפסיקו את פעילותם בשבועות האחרונים בשל מחסור חמור בדלק שלא אפשר להם להמשיך ולהפעיל את הגנרטורים.

ראש משלחת ארגון הבריאות העולמי בעזה, מחמוד דאהר, אמר כי בעקבות פנייה דחופה של האו"ם, הבטיחו באמירויות להעביר דלק בסך שני מיליון דולר בשנה הקרובה. "זה יטפל במצב למשך כמה חודשים", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא הוסיף כי הוא מצפה שבתי חולים ומרכזים רפואיים ישובו לפעילות מלאה בימים הקרובים.

עזה מקבלת רק כמה שעות של חשמל ביום, כך שבתי חולים ושירותים חיוניים אחרים מסתמכים בעיקר על גנרטורים פרטיים הפועלים עם דלק שמעביר האו"ם לרשויות בעזה, הנשלטות בידי חמאס. עם זאת, משרד הבריאות הנשלט בידי הארגון אמר כי הוא עדיין ממתין לאישור רשמי של האמירויות והוא לא פירט מתי המרכזים הרפואיים ישובו לפעילות מלאה.

אם וילדה פלסטינית בבית החולים דורא ברצועת עזה, 6 בפברואר 2018. רויטרס
אם ובתה בבית החולים דורא בעזה/רויטרס

מרבית תושבי הרצועה נשענים על סיוע בינלאומי, שאותו צמצמה ארצות הברית לאחרונה בעקבות סירובם של הפלסטינים לפגוש את סגן הנשיא מייק פנס לאחר ההכרה בירושלים כבירת ישראל. לפי AIDA, קואליציה של 70 ארגוני צדקה, ההחלטה של וושינגטון להשעות חלק מכספי הסיוע של אונר"א תשפיע בעיקר על עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully