וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הסרת האבטחה בגני הילדים בת"א: ילד נמצא משוטט ברחוב סואן

8.2.2018 / 14:00

מקרה נוסף של ילד שהצליח לחמוק מחוץ לגן ילדים בעיר מתרחש ברקע מאבק הורים בעירייה לתגבור גני הילדים במאבטחים. אחרי שהוחלט על תגבור חלקי שלא הביא לסוף התופעה ועד הגנים העירוני מוחה על אזלת היד: "חייבים להתעורר לפני שיקרה אסון"

צילומי ארכיון ואילוסטרציה, עריכה: יאיר דניאל

זוג הורים הגיעו הבוקר (חמישי) עם ילדיהם אל גן חברה חדשה באזור כיכר המדינה בתל אביב הכניסו את ילדיהם אל הגן, יצאו ממנו. אחרי כמה דקות יצא הילד ממתחם הגנים לבדו והרחיק כמה רחובות מהגן, כשאין שומר או מאבטח מטעם העירייה שימנע את יציאתו. עובר אורח שעבר ומצא את הילד ברחוב ויצמן המרוחק מהגן, החזיר אותו. מדובר ביום שבו הגננת הקבועה לא עבדה וגננת אחרת החליפה אותה.

"קיבלנו הודעה שיש ילד שברח מהגן ומצאו אותו מסתובב לבד ברחוב ויצמן, מדובר במרחק גדול של ילד מהגן להגיע לשם, הוא לפחות היה צריך לעבור כביש או שניים כדי להגיע לשם", אמרה אימא לילד בגן. "יש שם אתר בנייה. הוא עבר בדרך מסוכנת. הוא הגיע לרחוב ויצמן, שם אנשים ראו אותו מסתובב לבד, שאלו אותו מה הוא עושה שם ובגן ראו שיש יותר תיקים מילדים. ההורים היו מאוד נסערים ובמזל לא קרה שום דבר לילד", הוסיפה האם. "מעבר לזה, חשוב להגיד שגם אם הוא חזר בשלום פיזית לגן, להסתובב ככה ברחוב זו טראומה לילד".

גדר הפרדה בין גן ילדים חרדי לגן ילדים חילוני בירושלים. מגד גוזני
גן ילדים/מגד גוזני

"אני רואה באופן אישי את האחריות על העירייה ולא על הצוות של הגן שמטפל בכמעט 35 ילדים. הצוות מסור, אחראי ודואג לילדים ואסור שהאחריות תיפול על הצוות של הגן. אין פיקוח ואבטחה וזו הפקרה של הילדים שלנו, בפרט שיש גנים שכן יש אבטחה ויש גנים שלא".

בסוף השנה שעברה החל מאבק של הורים בעיר לאור החלטת העירייה לבטל את אבטחת הגנים והצבת המאבטחים בגנים, ולעבור לאבטחה ניידת בדמות מאבטח על קטנוע שמסייר בין המתחמים אחת לכמה שעות. לאור המאבק של ההורים, השבתת הגנים והתגברות המקרים בהם ברחו פעוטות מהגן אל רחובות העיר, כשלא היה מי שישמור עליהם או ימנע את יציאתם. בעירייה הודיעו בתחילת השנה שבשבעה מתחמים יהיו עובדי עירייה שיפקחו על הכניסה והיציאה של הילדים עד השעה 14:00. מהלך זה לא הרגיע את הרוחות, שכן לא פתר את בעיית אבטחת הגנים עד השעה 16:00 ולא סייע לגנים בודדים ולמתחמי גנים אחרים שבהם הוחלט לא להציב מאבטחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשכול גנים בדיזנגוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

בספטמבר האחרון פורסם בוואלה! NEWS כי לאחר הסרת האבטחה באשכולות הגנים, ברח פעוט ביום הראשון ללימודים באחד ממתחמי הגנים. האירוע התרחש באחד מאשכולות הגנים ברחוב לסין סמוך לשעה 10:30, אז יצא הפעוט, בן שלוש, שהיה זה יומו הראשון בגן, לאחר שאחד ההורים לא סגר את השער. הפעוט שיצא מהגן הצליח לעבור מרחק של כמאה מטרים עד לאתר בנייה מבלי שמאבטח יעצור אותו. הורים שהיו במקום החזירו אותו אל הגן, והביעו זעם על החלטת העירייה. אירוע נוסף התרחש באשכול גנים נוסף בעיר, במסגרתו יצא פעוט והצליח להגיע עד ביתו - ואותר בידי שני זרים במעבר חצייה מחוץ לגן.

"שוב יאשימו את הגננות והסייעות"

אחז אגם יו"ר פורום הגנים בתל אביב אמר, "שוב מדובר בדוגמה חותכת מדוע חייב להיות מאבטח בכל גן ובטח כשמדובר במתחם גנים שבו יש תנועה גדולה של ילדים בבקרים. במתחם יש יותר ממאה ילדים וכשכולם נכנסים למתחם בבוקר, יכול לקרות מקרה כזה כל עוד אין אבטחה. אני קורא לשקול מחדש את סוגיית האבטחה בגנים, וקורא לשר החינוך והשר לביטחון הפנים להתייחס אחת ולתמיד לסוגיה ולהבין שאין הבדל בין בית ספר ובין גן. לא יעלה על הדעת שבבית ספר אוטומטית יהיו מאבטחים ללא קשר לגודלו ובגנים בעיר, אשכולות שיש בהם חמש עד עשר כיתות לא יהיה מאבטח".

טל צפירה, חבר בוועד הגנים תל אביב יפו וממובילי המאבק בהסרת האבטחה אמר, "שוב אנחנו נתקלים בתוצאות המחדל של הסרת המאבטחים באשכולות הגנים, ילד נמצא משוטט ברחובות לבדו, ושוב יאשימו את הגננות והסייעות. כי הכי קל להאשים את הש.ג אבל במקרה הזה מישהו החליט שלא צריך ש.ג. באשכול גנים של 200 ילדים כי חשוב לחסוך כסף. חייבים להתעורר לפני שיקרה אסון שלא יהיה ניתן להעריך אותו בשום סכום שבעולם. חייבים להחזיר את המאבטחים לגנים".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר" "העירייה רואה את האירוע בחומרה רבה ותערוך תחקיר מקיף של צוות הגן יחד עם הקב"ט, נציגי מחלקת גני ילדים ומפקחת משרד החינוך והנהלים יחודדו מול הצוות. נדגיש כי הורי הילד וכן כל הורי ילדי הגן עודכנו בפרטי האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully