וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחר המחבל נמשך: תגבור כוחות בגדה; חשש לפעולות "תג מחיר"

8.2.2018 / 2:57

גדוד 74 מחטיבה 188 מתגבר את השטח בשל ריבוי המשימות בפעילות הביטחון השוטף, בצל הפרות הסדר והמצוד אחר הרוצח של איתמר בן גל בפיגוע באריאל. מעשה מצד פעילי ימין קיצוני עלול להבעיר את השטח המתוח גם כך

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

בצל המצוד אחר המחבל שרצח את איתמר בן גל באריאל והמתיחות הגואה ביהודה ושומרון, הוחלט בצה"ל כי גדוד 74 מחטיבה 188 ימשיך לתגבר את השטח בשל ריבוי המשימות בפעילות הביטחון השוטף. לפי גורמים בפיקוד המרכז, מחר תתקיים הערכת מצב ביטחונית שבועית עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ותתקבל ההחלטה על המשך צעדים בשטח. עוד אמרו הגורמים, כי מטרת הפעילות היא לאתר בראש סדר העדיפויות את המחבל הנמלט, למנוע פיגועי השראה וחקיינות אך גם כדי להשיב את הביטחון לתושבים באזור.

בתוך כך, במערכת הביטחון מרחף החשש מפעולות "תג מחיר" של פעילי ימין קיצוני. פעולות שכאלה, עשויות להצית את השטח המתוח גם כך, ולעורר חיכוך בין הפלסטינים למתנחלים ברחבי הגדה המערבית.

ראשוני- פעילות כוחות צה"ל בשכם. -, מערכת וואלה! NEWS
פעילות הכוחות בשכם, אמש/מערכת וואלה! NEWS, -

שלשום פעלו כוחות מיוחדים של צה"ל בשכם סביב ביתו של אביו של המחבל מאריאל. במהלך הפעילות נעצרו שבעה פלסטינים והועברו לחקירת כוחות הביטחון. מאות פלסטינים השתתפו בהפרות סדר שהתפתחו עם תחילת הפעילות. על פי משרד הבריאות בעזה, פלסטיני נהרג בעימותים עם כוחות הביטחון ושלושה נפצעו קשה. קודם לכן הודיע הסהר האדום כי 17 פלסטינים נפצעו מירי גומי ויותר מ-40 נפגעו מחשיפה לגז מדמיע.

אתמול ביקר הרמטכ"ל גדי איזנקוט במקום הפיגוע באריאל, כשהוא מלווה במפקד אוגדת יו"ש תא"ל ערן ניב. הוא קיבל סקירה בשטח על הפיגוע ועל האופן שבו צה"ל פועל לאתר את המחבל.

(עדכון ראשון: 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully