וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט בהופעה פומבית ראשונה: "מאחל לנתניהו שיסיים תפקידו מהר"

7.2.2018 / 19:11

ראש הממשלה לשעבר התראיין בכנס לזכר ראש הממשלה אריאל שרון, ואמר כי הוא מקווה שנתניהו "יסיים את תפקידו מהר ובדרך נאותה, אבל לא מייחל לרעתו ברמה האישית". לדבריו, שתיקתו בחודשים מאז שחרורו היא "החלטה מודעת"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אמר היום (רביעי), בהופעה פומבית ראשונה מאז שחרורו מהכלא, כי הוא מאחל לראש הממשלה בנימין נתניהו "שיסיים את תפקידו מהר". "הפעם האחרונה ששמעתי ממנו הייתה ב-2009. מדי פעם אני שומע דברים על בני משפחתי".

"אני מאחל לראש הממשלה שיסיים את תפקידו מהר ובדרך נאותה, אבל לא מייחל לרעתו ברמה האישית", אמר בשיחה עם העיתונאי יועז הנדל, בכנס לזכרו של אריאל שרון בבית התפוצות במוזיאון העם היהודי.

עוד אמר כי העובדה שלא התראיין עד כה הייתה "החלטה מודעת". "אני הרי לא ידוע דווקא כשתקן, אבל חשבתי שיהיה נכון ומכובד לשמור על שקט ולא לקפוץ. לא מתכוון להסתיר את מחשבותיי, לא על מה שהיה ולא על מה שקורה ולא על מה שצריך לקרות. כתבתי את זה בלשון ברורה וחדה וזה יתפרסם בקרוב", אמר אולמרט בהתייחס לספר שכתב מבין כתלי הכלא. "חשבתי שיהיה נכון לשבת ולעסוק בעניינים אחרים, גם לענייני האישיים וגם למשפחתי".

אהוד אולמרט בכנס שבעים שנה לקרב בלטרון, מוזיאון העם היהודי, רמת אביב, 7 בפברואר 2018. ניב אהרונסון
אולמרט, היום/ניב אהרונסון

"יש לי מסקנות, לאו דווקא מהחצי שנה הזו, אלא הרבה יותר. ובזמן המתאים ובמתכונת הנכונה, לא בטוח שהדברים שלי ישתלבו, אבל אומר את הדברים בצורה שהם יובנו". אולמרט שוחרר ביולי 2017 לאחר 16 חודשי מאסר ובהמשך להחלטת ועדת השחרורים שקבעה כי עונשו יקוצר, ולאחר שפרקליטות המדינה החליטה שלא לערער על ההחלטה הזו.

אולמרט התייחס לעסקת שליט מ-2011, ואמר כי התנגד לה. "סירבתי לעשות עסקה לא כמו זו שהתבצעה בפועל, אלא עם מחיר הרבה יותר ראוי, מספר נמוך של משוחררים וגם באפיון הזהות האישית שלהם. העסקה הזו עם יותר מ-1,100 מחבלים, בהם המחויבים שבהם... הבעיה מתחילה בתחושה שקיימת שכדי למצוא חן. בנקודת זמן, מסוימת בגלל נסיבות מסוימות, אפשר לשכוח את עקרונות היסוד של חיינו. אני לא הייתי מוכן לקבל את זה", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בנימין נתניהו במליאת הכנסת לציון 69 שנים לכינון הכנסת, 31 בינואר 2018. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
תוקף את נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת

"מדינה לא הולכת למלחמה ולא מסכנת את צבאה וחייליה כדי לשחרר חייל אחד. זה לא נכון לעשות את זה. צריך לדעת לומר את זה ולא להצטעטע בכל מיני ביטויים שנשמעים טוב. תפקידה של הנהגה הוא להגיד את הדברים הנכונים, גם אם הם קשים".

באירוע, של עמותת "אריק - עמותת אריאל שרון למנהיגות", השתתפו גם השרים ישראל כץ ונפתלי בנט. "אי אפשר לטעות במה שהוא חושב", אמר אולמרט על שר החינוך. "הוא לא מחפש להיות שמאלני באדרת ימנית ולא ימני באדרת שמאלנית. הוא מה שהוא. אי אפשר שלא לכבד את היכולת שלו להגן על מה שהוא מאמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully