וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת SpaceX שיגרה לחלל את Falcon Heavy הטיל הגדול ביותר אי פעם

השיגור המוצלח בוצע ממרכז החלל על שם קנדי בפלורידה. שני טילים מאיצים נחתו במקביל בחזרה על כדור הארץ והטיל, היכול לשאת כ-60 טון יצא את האטמוספירה. על סיפונו הורכבה מכונית של חברת "טסלה" שתקיף את מאדים בתום מסעה

צילום: CNN ו-רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

חברת SpcacX שיגרה אמש (שלישי) לחלל את הטיל המבצעי הגדול ביותר אי פעם - Falcon Heavy. הטיל, בגובה בניין בן 23 קומות, יכול לשאת מטען במשקל 63.8 טון למסלול נמוך סביב כדור הארץ וכמחצית מכך למסלול שבו משייטים לוויני תקשורת ומזג אוויר. הטיל שוגר ממרכז החלל על שם קנדי בקייפ קנברל שבפלורידה, המשמש את סוכנות החלל האמריקנית NASA.

הטיל נשא עליו מכונית חשמלית מתוצרת חברת "טסלה" - אף היא חברה בהנהלתו של היזם אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX - ובה בובת אסטרונאוט. המכונית נועדה לשמש גימיק ולמשוך תשומת לב לניסוי שצפוי לקדם את החברה בתחום שיגורי הלוויינים וחקר החלל.

שיגור טיל Falcon Heavy של חברת  Space X - 
 6 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
הגדול ביותר אי פעם. שיגור הטיל, אתמול/רויטרס, רויטרס

לאחר השיגור המוצלח נחתו בחזרה על פני כדור הארץ שניים מתוך שלושת הטילים המאיצים שליוו את הטיל - בו זמנית על כני הנחיתה המיועדים להם - והוא המשיך במסלולו בחלל. המאיץ השלישי נחת כמה שעות מאוחר יותר ופספס את כן הנחיתה המיועד. המכונית שנפרדה מהטיל המשיכה לרחף בחלל, כשמצלמות שהורכבו עליה מתעדות את מסעה ומשדרות אותו ברחבי האינטרנט. היא אמורה על פי החישובים להיכנס לבסוף למסלול שיביא אותה להקיף את מאדים.

בתוך המכונית, לצדו של "הנהג", ישנו לוח ועליו שמותיהם של 6,000 עובדי החברה. מאסק אף העלה לחשבון האינסטגרם שלו צילום של אחד הלוחות האלקטרוניים שמרכיבים את המכונית ועליו הודפס הכיתוב "נוצר על כדור הארץ בידי בני אדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עקבו אחר מסע המכונית של מאסק בחלל:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully