וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק חדשה: סרבני גט לא יוכלו להשתמש בכרטיסי אשראי

6.2.2018 / 18:10

הצעת החוק החדשה של ח"כ סמוטריץ' מבקשת להתאים את החוק למציאות הקיימת, שבה מרבית התשלומים נעשים באמצעות כרטיסי אשראי. כיום, החוק מאפשר לדיינים להגביל את השימוש בצ'קים בלבד. "אשראי מהווה מצרך יסוד", נכתב בדברי ההצעה

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
בית הדין הרבני לערעורים בירושלים/רוני כנפו

הצעת חוק החדשה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הוגשה בשבוע שעבר ומבקשת להגביל את סרבני גט בשימוש בכרטיסי אשראי. החוק כיום מאפשר לבתי הדין הרבניים להגביל סרבנים בשימוש צ'קים בלבד, הוא נחקק בשנת 1995 והיה בעל מטרה זהה.

מאז חקיקתו, אמצעי הרכישה השתכללו וההצעה הנוכחית מנסה להתאים את החוק למציאות הקיימת. "כיום רק בחלק זעיר מהעסקאות נעשה שימוש בשיקים, כאשר רוב הרכישות מתבצעות באמצעות כרטיסי אשראי", נכתב מדברי ההסבר להצעת החוק.

חוק בתי הדין הרבניים מעניק להם כלים מגוונים במטרה לשכנע סרבני גט המעגנים את נשותיהם בניגוד לפסיקתם. אחת מהסנקציות הקבועות בחוק היא הכרזתו של הסרבן כלקוח מוגבל, כך שנמנעת ממנו האפשרות להשתמש בצ'קים. ההצעה של ח"כ סמוטריץ' נועדה להרחיב סנקציה זו כך שיוגבל הסרבן להשתמש בכרטיסי אשראי.

עוד בוואלה! NEWS:
ביצע עבירות מין בשמונה נשים: שבע וחצי שנות מאסר לרב שיינברג
גבר כבן 70 נהרג בתאונה ליד קריית גת; בן 60 נפצע קשה
חצי מנה עם הנשיא: הפסקת הצהריים של ריבלין - בפלאפל התל אביבי

בצלאל סמוטריץ' הערב במליאת הכנסת 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"רק בחלק זעיר מהעסקאות נעשה שימוש בשיקים", ח"כ בצלאל סמוטריץ'/נועם מושקוביץ

"כיום כרטיס אשראי מהווה מצרך יסוד שכמעט שלא ניתן לנהל חיים סבירים בלעדיו", נכתב בהסבר להצעת החוק. מוצע להוסיף לרשימת הסנקציות שעומדות לרשות הדיינים גם אפשרות להגביל את סרבן הגט מלהנפיק או לעשות שימוש בכרטיס אשראי, "במטרה לשכנעו לתת גט ולהתיר את אשתו מעגינותה".

על פי בתי הדין הרבניים, סרבני גט הם גבר שסירב לתת גט או אישה שסירבה לקבל גט תוך חודש מיום שניתן לחובתם פסק דין לגירושין באחת מהדרגות הבאות: המלצה לגירושין, חיוב בגירושין או כפייה לגירושין. נתונים שפורסמו השבוע חושפים כי בארץ יש כ-809 מקרים של סרבנות גט, כמות הגברים מסורבי הגט גבוה יותר מנשים מסורבות הגט: 427 נשים מול 382 גברים המסרבים לתת גט.

בכנסת פועלים בשנים האחרונים בניסיון להגביל את צעדיהם של סרבני גט. במרץ שעבר אושרה הצעת חוק שנועדה להחמיר עם סרבני גט שנשלחים לכלא. הם מחויבים ללבוש מדי אסיר, אין להם אפשרות ללמוד או לקבל מזון בכשרות מהדרין ובנוסף לכך הם לא מורשים לשהות באגף התורני של הכלא אם הם יוחזקו בבידוד, ייאסר עליהם להחזיק ברשותם אמצעי כתיבה או חומר קריאה וליצור קשר טלפוני עם אנשים מחוץ לכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully