וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר רגישות: האב נשלח למבצע בג'נין, האם זומנה לשימוע שלפני פיטורין

6.2.2018 / 18:02

א', סמלת מבצעים בתחנת הכיבוי בעכו נאלצה להיעדר מעבודתה כדי להישאר עם בתה החולה, בזמן שבעלה, לוחם ימ"מ, שהה מחוץ לביתם בשל הפעולות לאיתור המחבל מחוות גלעד. אלא שאז זימן אותה מפקד התחנה לשימוע לפני פיטורים. רשות הכיבוי: "לא נתייחס לפיטורי העובדת בתקשורת"

מכבי אש בתחנת כיבוי אש בחיפה. ערן גילווארג
העובדת זומנה לשימוע/ערן גילווארג

א', סמלת מבצעים בתחנת הכיבוי בעכו, נאלצה להיעדר במשך ארבעה ימים מעבודתה. הסיבה - בעלה, לוחם ימ"מ שלקח חלק במאמצים ללכוד את המחבל שביצע את הפיגוע בחוות גלעד ואף השתתף במבצע חיסולו - שהה מחוץ לבית במשך עשרה ימים, והיא נאלצה להישאר בביתם כדי לשמור על בתם החולה. למרות זאת, ברשות הכיבוי במשרד לביטחון הפנים הציגו רף חדש של אטימות, ומפקד התחנה זימן את א' לריאיון פיטורים בשל היעדרותה. "את גורמת לי פנצ'ר מבצעי", אמר מפקד התחנה.

מאז ההיתקלות הראשונה בג'נין כשבוע לאחר הפיגוע בחוות גלעד, השתתף בעלה של א' במצוד אחר המחבל ונעדר מביתו בצפון הארץ. בינתיים, א' נאלצה להישאר עם שני ילדיהם בביתם, בהם גם התינוקת - בת פחות משנה. חבריו של הלוחם סיפרו כי בשל אופי עבודתו, א' נוהגת לעבוד במשמרות בוקר בתחנת הכיבוי, אולם לאחרונה בשל הפעילות הביטחונית האינטנסיבית ובשל מחלת בתה - היא נאלצה להיעדר במשך ארבעה ימים. האם אף קיבלה אישור לכך מרופא המשפחה שטיפל בתינוקת. למרות זאת, ברשות הכיבוי במשרד לביטחון פנים גילו אטימות והיא זומנה לשימוע.

מעצר תשתית החוליה ובהן תמונות הנשק שנשא המחבל הלילה, והרכב ששימש על פי החשד את חברי החוליה ונמצא בשבועות האחרונים. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
האב השתתף במבצעים, האם נשארה לשמור על הילדים. היערכות למבצע בחוות גלעד/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

"התקשרו אליה ואמרו לה שהיא מושעית מהעבודה", סיפר בזעם יוסי קמיסה, לחום ימ"מ לשעבר וחברם של בני הזוג. "אמרו לה להתייצב לשימוע בפני מפקד תחנת הכיבוי. הוא אמר לה 'זה בעייתי מבחינה מבצעית, את גורמת לי פנצ'ר מקצועי'". לדברי קמיסה, מפקד התחנה אף ציין בפני א' כי ציפה שתאמר לו שהיא "מוכנה לעבוד שתי משמרות לילה בשבוע ופעמים בחודש לעבוד בשבת. אז הייתי יכול להשאיר אותך בתפקיד'".

"ברור למפקד התחנה שאשתו של לוחם ימ"מ, אם לילדים קטנים, לא יכולה לעבוד במשמרות כאלה", הוסיף. "איפה הרגישות? איפה העורף האזרחי ללוחמים שמסכנים את חייהם?".

מרשות הכיבוי וההצלה נמסר בתגובה: "מדובר בעובדת המשרתת בתפקיד מבצעי רגיש, שמפאת כבודה, אין בכוונתנו להתייחס ליחסי עובד מעביד באמצעי התקשורת. חשוב להדגיש, כי מדובר בתפקיד הכרוך בהצלת חיי אדם ואין מקום להקל בו, הן כלפי העובדת והן מול הציבור מקבל השירות. הניסיון לקשור בין עבודת הבעל בימים האחרונים לפיטורי העובדת, הינו ניסיון לא ראוי החוטא לאמת ולעבודת הקודש שעושים לוחמי הימ"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully