וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום? הצחקתם את הישראלים במלדיביים: "נהנים מהחופשה"

6.2.2018 / 16:33

על אף שמדינת האיים שבאוקיינוס ההודי נמצאת במשבר פוליטי חריף, התיירים לא מתרגשים. "אין לחץ או פחד, כולם שלווים", סיפרה צעירה ישראלית. "ממש כיף כאן, לא הגיע אלינו החדשות על המצב החירום"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

האיים המלדיביים נתונים למשבר פוליטי חמור בימים האחרונים, והנשיא עבדולה יאמין אף הכריז על מצב חירום כדי לסכל "הפיכה" של בית המשפט העליון נגדו. עם זאת, תיירים ישראלים שפוקדים את מדינת האיים שבאוקיינוס ההודי ממשיכים ליהנות בחופים הטרופיים השלווים. "חוץ מכמה הפגנות לא שמענו על העניין יותר מדי ואף אחד לא עדכן אותנו", סיפרה לוואלה! NEWS אורין, בת 21 מרעננה. "אין לחץ או פחד, כולם שלווים ונהנים מהחופשה".

לקריאה נוספת
משבר בגן העדן הטרופי: נשיא המלדיביים הכריז על מצב חירום

עדי אשר נמצאות בהאיים המלדיביים במהלך מצב חירום בעקבות משבר פוליטי מעמיק באוכלוסיית האוקיינוס ההודי. -, מערכת וואלה! NEWS
"שמענו רק על כמה הפגנות". אחת התיירות הישראליות, עדי/מערכת וואלה! NEWS, -

אורין נמצאת במלדיביים כבר שלושה שבועות וממשיכה לבלות בחופשתה. "ממש כיף כאן, לא הגיע אלינו החדשות על המצב החירום", אמרה. הסימן היחיד לכך, סיפרה, היה כשנתקלה יחד עם חברתה בהפגנה גדולה. "כולם היו מקושטים עם צבעי הדגל של האיים המלדיביים. ראינו אותם מתהלכים וסגרו את כל הרחובות שם, אבל זה הדבר היחיד שראינו. לא הזהירו אותנו על שום דבר, הכול מתנהל כרגיל. האנשים כאן נורא נחמדים, אין אווירה של פחד", אמרה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תמונה משותפת של החברות אשר נמצאות בהאיים המלדיביים במהלך  מצב חירום בעבקבות משבר פוליטי מעמיק באוכלוסיית האוקיינוס ההודי. -, מערכת וואלה! NEWS
"האנשים כאן נורא נחמדים, אין אווירה של פחד"/מערכת וואלה! NEWS, -

יאמין נמצא בשלטון מאז 2013 ואמור להתמודד לבחירות נוספות באוקטובר. מאז החלטת בית המשפט העליון, מופעל עליו לחץ בינלאומי לציית לפסיקה ומאות מפגינים יצאו לרחובות בדרישה להפיל את שלטונו, שהפך לסמכותני בשנים האחרונות. הנשיא לשעבר ומנהיג האופוזיציה, מוחמד נאשיד, קרא היום להודו להתערב צבאית כדי להדיח את יאמין.

אחרי בחירות היסטוריות ב-2008, נאשיד הפסיד ליאמין ב-2013 בבחירות שנויות במחלוקת. מאז, הוא חי בגלות בבריטניה ונמצא בימים אלו בסרי לנקה.

חיילי ההגנה של האיים המלדיביים מסיירים ברחובות לאחר שהממשלה הכריזה על מצב חירום בעבקבות משבר פוליטי מעמיק באוכלוסיית האוקיינוס ההודי 5 פברואר 2018. AP
חיילים בבירה/AP

האיים המלדיביים, שבהם מתגוררים כ-400 אלף איש, ידועים בעיקר כגן עדן טרופי לתיירים, המספקים את מרבית המטבע הזר של המדינה. היא חווה חוסר יציבות מאז שנאשיד התפטר ב-2012. הטלטלה מתמקדת באי הקטנטן והצפוף מאלה, שמשמש גם הבירה. המלדיביים מורכבים מ-1,192 איים ומ-26 ריפי אלמוגים.

עבדולה יאמין מושבע לתפקידו כנשיא האיים המלדיביים, נובמבר 2013. רויטרס
שולט במדינה ביד רמה. הנשיא יאמין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully